Sprøgsmål ang. USB 2.0
Fra : Michael Hansen

Dato : 14-04-02 13:27

Hej NG

Jeg ville godt vide lidt om USB 2.0 For jeg har set på en cdbrænder med USB
2.0. Men hvad er der af forskelle stik, overførselshastighed, software???
Jeg har nemlig en bærbar 200 Mhz med USB port og ville godt have en brænder
til.
Håber nogen der kan hjælpe!

Fra : CRH

Dato : 14-04-02 13:31

"Michael Hansen"..
> [...]
> 2.0. Men hvad er der af forskelle stik, overførselshastighed, software???
> Jeg har nemlig en bærbar 200 Mhz med USB port og ville godt have en

Du kan ikke bruge USB2 i en USB1 port.
det er ikke stikket, med styringen der ikke forstår USB2.

--
Hilsen Carsten

Fra : Michael Hansen

Dato : 14-04-02 16:34

Kan må ikke købe noget eller en anden løsning, er det bare helt udelukket??

Fra : [007] Mogens

Dato : 14-04-02 16:50

"Michael Hansen" <mhansen@jyde.dk> wrote in message
> Kan må ikke købe noget eller en anden løsning, er det bare helt
udelukket??

PCMCIA kort med USB 2.0

Mogens

Fra : Michael Hansen

Dato : 14-04-02 18:12

> udelukket??
> >
> PCMCIA kort med USB 2.0
>
> Mogens

Jeg har lige kigget på et PCMCIA kort med USB 2.0 port, der har en hastighed
på 11 Mbps. Er der det nok til en 24 speed brænder?

Fra : Ole & Christina

Dato : 14-04-02 18:34

"Michael Hansen" <mhansen@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:5Miu8.25351$567.1036131@news000.worldonline.dk...

> Jeg har lige kigget på et PCMCIA kort med USB 2.0 port, der har en hastighed
> på 11 Mbps. Er der det nok til en 24 speed brænder?

Det er USB 1.1!
USB 2.0 har en hastighed på ~400Mbps.

Til brændingen skal du ved 1X hastighed overføre ~1,2 Mbps, så et slag på tasken vil være at du aldrig kommer over 8X hastigheden på
USB 1.1
Hvis du alligevel skal ud at købe et kort, skulle du måske overveje et IEEE 1394 (firewire) kort. Her er der en hastighed på ~400
Mbps og så kan den snakke sammen med de fleste digitale (video)kameraer!

--
Ole S

Fra : Michael Hansen

Dato : 14-04-02 18:56

> [...]
IEEE 1394 (firewire) kort. Her er der en hastighed på ~400
> Mbps og så kan den snakke sammen med de fleste digitale (video)kameraer!

Der står på Iomega hjemmeside at med USB 1.1 kan man brænde 4x4 speed og med
usb 2.0 brænde op til de 24 speed.
http://www.iomega.com/cdrw/24x10x40_usb_sys.html

Fra : Ole & Christina

Dato : 14-04-02 21:18

"Michael Hansen" <mhansen@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:Mpju8.25616$567.1039118@news000.worldonline.dk...
> Der står på Iomega hjemmeside at med USB 1.1 kan man brænde 4x4 speed og med
> usb 2.0 brænde op til de 24 speed.
> http://www.iomega.com/cdrw/24x10x40_usb_sys.html

ja, det er helt korrekt, men da du skrev USB 2.0 og 11Mbps om det samme kort, var der en alarmklokke der ringede. Hvad er det. USB
2.0 eller 11 Mbps?

--
Ole S

Fra : Leony

Dato : 15-04-02 07:54

"Ole & Christina" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Til brændingen skal du ved 1X hastighed overføre ~1,2 Mbps

Hvordan kommer du frem til dette, er det inklusiv overhead osv.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ole & Christina

Dato : 15-04-02 09:49

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse news:XNuu8.31362$iY5.1193736@news010.worldonline.dk...

> Hvordan kommer du frem til dette, er det inklusiv overhead osv.

Jeg har ikke selv regnet på det, blot tyvstjålet det fra en test af USB brændere jeg havde liggende...

--
Ole S

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 15-04-02 13:26

I skulle vel ikke også vide hvor stor en harddisk, man kan lægge i sådan
en harddisk box til USB 2.0?

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 07:48

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse

> I skulle vel ikke også vide hvor stor en harddisk, man kan lægge i sådan
> en harddisk box til USB 2.0?

De største jeg kan finde er på 80 GB, som færdige samlesæt.
Der er vel en slags BIOS i boxen, som bestemmer harddiskstørrelsen, ligesom
på en rigtig computer.

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 08:29

> De største jeg kan finde er på 80 GB, som færdige samlesæt.
> Der er vel en slags BIOS i boxen, som bestemmer harddiskstørrelsen,
ligesom
> på en rigtig computer.

Har lige læst at hardwaren i boxen kun er oversætter mellem IDE og USB, så
begrænsningen må ligge i computeren - hvis der er en.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-04-02 11:31

Leony skrev:

> ligesom
>
> Har lige læst at hardwaren i boxen kun er oversætter mellem IDE og USB, så
> begrænsningen må ligge i computeren - hvis der er en.

Lyder fornuftigt, så har lige skrevet til Dell, for at høre hvormeget
man kan smidde i sådan en box...

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 08:08

> Jeg har ikke selv regnet på det, blot tyvstjålet det fra en test af USB
brændere jeg havde liggende...

Det var mig der ikke lige tænkte mig om, undskyld.
Umiddelbart lyder det som et højt tal, men det er det jo ikke.
Når der er nogen der har skrevet det i en test, så passer det sikkert også.