SB PCI 128 lydkort vil ikke instal.
Fra : [3320] Jacob

Dato : 14-04-02 11:24

(Måske off-topic, men har også spurgt i ms-windows gruppen)

Nu har jeg bakset med dette lorte problem i flere dage, og ligegyldigt hvad
jeg gør, er XP bedøvende ligeglad: Den VIL bare ikke have mit SB PCI 128
lydkort siddende...!

1) XP finder kortet som "mutlimedielydkort" og begynder en driver instal.
proces, hvor den godt kan se, at det er det rigtige lydkort. Fint, tror man
så.... Men så fortæller XP at instal. ikke lykkes, da "dataene er ugyldige".
Nå.

2) Ind og finde en driver på Soundblaster-siderne. Der finder jeg
"SBPCI128Setupus_w2k.exe", som skulle være drivere til XP også. Fint nok,
tror man... Den installerer, og be'r mig om at genstarte, og hvad er der så
sket? Ikke en fløjtende fis!

3) Så prøver jeg at finde driverne på en liste. Finder mappen med de drivere
jeg netop har hentet ned, får alle mulige advarsler fra XP om, at "driverne
ikke er testet, installér ikke" osv. og gør det alligevel. Fint nok, tror
man igen... Halvvejs inde i instal. be'r den om en fil på "disk 1 eller CD".
Øøøh...??

4) Jeg gi'r op...

Flere har fortalt at de har instal. dette kort uden problemer, at XP selv
har fundet kort og drivere osv. men hvorfor kan jeg så ikke får lortet til
at virke??
Jeg har virkelig behov for hjælp her. Hvis det hjælper nogen hedder mit kort
model CT4700.

PFT,

Jacob.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-04-02 21:40

"[3320] Jacob" <jacob-xFJERN@dk2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tror
> man igen... Halvvejs inde i instal. be'r den om en fil på "disk 1

Hvad hedder den fil der mangler ?
Prøv at søge på din PC om du kan pege et sted hen til filen, et gæt er
at du skal pege hen hvor du pakkede driveren ud.

Den KAN virke med XP.
/Sune

Fra : [3320] Jacob

Dato : 16-04-02 18:41

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv at søge på din PC om du kan pege et sted hen til filen, et gæt er
> at du skal pege hen hvor du pakkede driveren ud.

Hej Sune. Filen (eller ihvertfald den første, hvem ved om der er flere)
hedder "sbpci.sys". Jeg har søgt på den uden held, har endda også søgt på
min org. win95-drivercd, der er den heller ikke engang. Jeg VED at PCI
128-kortet kan virke, er bare i tvivl om netop MIT kort ikke kan. Jeg har
set på en side et sted, at min model CT 4700 også er understøttet af XP's
egne drivere. Fatter ikke hvorfor mit ikke vil... har ikke råd til nyt kort
lige nu, så jeg skulle gerne have lortet til at fungere et par måneder.

Tak for hjælpen,

Jacob.