Hjælp - netværksprinter
Fra : u.s@tdcadsl.dk

Dato : 13-04-02 21:01

Jeg har fået fat i en QMS860 A3-printer med indbygget LAN-modul, men
jeg kan ikke få kontakt med maskinen.
Jeg har prøvet en IP-scanning på netværket, men den svarer ikke.
Skal jeg gøre noget specielt - evt. på printeren?
/ulrik

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-04-02 07:18

u.s@tdcadsl.dk skrev :

>Jeg har prøvet en IP-scanning på netværket, men den svarer ikke.
>Skal jeg gøre noget specielt - evt. på printeren?

Prøv at kigge dig omkring på www.qms.com - der kan du finde noget om
printeren og netværks-interfacet under "other / discontinued products"

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : ph

Dato : 14-04-02 17:08

<u.s@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg har prøvet en IP-scanning på netværket, men den svarer ikke.
> Skal jeg gøre noget specielt - evt. på printeren?

Der kan evt. være sket det at den har snuppet en af dine 2 off. IP'ere...

Fra : u.s@tdcadsl.dk

Dato : 15-04-02 19:39

On Sat, 13 Apr 2002 22:00:54 +0200, u.s@tdcadsl.dk wrote:

>Jeg har fået fat i en QMS860 A3-printer med indbygget LAN-modul, men
>jeg kan ikke få kontakt med maskinen.

Tak for responsen, men deter noget andet - det ser ikke ud til at
maskinen ved, at den har et netværksmodul isat... så det er nok noget
med at jeg skulle have fat i en manual for netværksmodulet, og hvor
får jeg det?
/ulrik

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 16-04-02 11:19

"u.s" <u.s@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> maskinen ved, at den har et netværksmodul isat... så det er nok noget
> med at jeg skulle have fat i en manual for netværksmodulet, og hvor

Det kunne lyde som om netkortet er stået af.

Måske det var derfor du fik den billigt ?

Ellers prøv at tage kortet ud og sætte det i igen, somme tider sidder
forbindelsen lidt løst.

Måske den kørte med fast IP førhen ? Så skal du evt. ind på en
konfigureringsside eller noget lignende for at ændre den.

MvH
Carsten Nielsen