pinge
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-04-02 20:29

Hej NG
Jeg vil gerne lave et lille prg. hvor man klikke på en kommandoknap, og så
pinger
man en bestemt ip, for at se om den svarer eller hvad den svarer. Resultatet
skal så skrives i en tekstboks. Jeg har prøvet med
Shell "Ping www.google.dk" i koden for kommandoknappen. Så åbner den også en
DOS-prompt og pinger. Men jeg vil gerne have resultatet vist i tekstboksen
istedet.
Og kan man skjule at prg. køres "via" Dos-prompten.
mvh
thomas

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 13-04-02 20:34

On Sat, 13 Apr 2002 21:29:11 +0200, "Thomas Jørgensen" <tjodense@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>istedet.
>Og kan man skjule at prg. køres "via" Dos-prompten.

Bruk Icmp API'en.
<http://www.allapi.net/apilist/example.php?example=Ping>

--
Snutten
Fjern helge og .invalid fra mailadressen før du svarer via mail.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-04-02 21:20

Takker
thomas