Den optimale placering af PCI enheder?
Fra : Ukendt

Dato : 13-04-02 19:38

Jeg skal have ny computer som skal samles på Tirsdag. Den består af det her:

Pentium 4 1,6 ghz
Epox EP-42DA+ SIS 645 chipset
512 mb PC2700 ram
2 ide133 harddiske der skal køre på onboad raid0 controler
Geforce3 ti xxx
promise ultra100 controller kort
Terratec X-Fire 1024 lydkort
3com 10/100 netkort
USB mus og keyboad

Hvordan ville det hardware sidde bedst når følgende er glædende:
http://home.worldonline.dk/~peet_dk/Image1.gif
O/B=onboad

Jeg skal ikke bruge onboad lyden dvs. disablet i bios.

promise ultra100 kortet skal helst sidde så langt oppe som mugligt.PCI slot
1 er det øverste.

--
En gennemsnitlig, rask, veltilpasset voksen står op klokken halv otte og har
det ad helvede til.

- Jean Kerr -

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 19:41

"peet_dk" <svar i gruppen!> skrev i en meddelelse

> Hvordan ville det hardware sidde bedst når følgende er glædende:

Kunne ikke lige tyde din tegning.
Det eneste du skal "passe på" er at de PCI slots du vælger ikke deler IRQ,
dette vil fremgå af din bunkortsmanual.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-02 19:54

det er vel det tegning fortæller, altså hvilken slots mv. der skal dele irq
med det slot. Som overskrift i maunellen står der som overskrift i bogen
"Interrupt request are shared as shown the table below:"
også står der:

"IMPORTENT! If useing PCI cards on shared-slots, make sure that the drivers
support "shared IRQ" or that the cards don't need IRQ assignments. Conflicts
will arise between the two PCI groups that will make the system unstable or
cards inperable."

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 22:08

> [...]
Conflicts
> will arise between the two PCI groups that will make the system unstable

Understøtter jo meget godt hvad jeg sagde.
Så hvis du bruger 1,2,3,4 så skulle du, så vidt jeg kan se ikke få nogle
problemer.
Og du har kun 3 PCI kort så den er vist i vinkel.

Fra : Sid

Dato : 13-04-02 22:16

> [...]
> http://home.worldonline.dk/~peet_dk/Image1.gif
> O/B=onboad
>
> Jeg skal ikke bruge onboad lyden dvs. disablet i bios.

Jeg tror at dit Grafikkort vil passe bedre ovre i min maskine
Nej, skal man ikke bare prøve sig frem.

Min maskine ser sådan ud...
AGP - Grafikkort
PCI1 - tom
PCI2 - Netkort
PCI3 - SCSI
PCI4 - lydkort
PCI5 - tom

Og det kører udmærket, jeg havde problemer i starten da mit lydkort sad
øverst.

Mvh Sid

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-02 22:56

"peet_dk" <svar i gruppen!> wrote in message
> Jeg skal have ny computer som skal samles på Tirsdag. Den består af det
her:

> Pentium 4 1,6 ghz

Den skal jo nok side på bundkordet nedenunder

> Epox EP-42DA+ SIS 645 chipset
> 512 mb PC2700 ram
> 2 ide133 harddiske der skal køre på onboad raid0 controler
> Geforce3 ti xxx
> promise ultra100 controller kort

Denne ved jeg ikke, men ville nok gøre således at den for samme IRQ som O/B
på bundkortet

> Terratec X-Fire 1024 lydkort

Terratec... Skal have sin helt egen IRQ
Lydkort, altid i bunden, som muligt.. Altså PCI 6

> 3com 10/100 netkort

PCI 3, sammen med USB

> USB mus og keyboad
>
> Hvordan ville det hardware sidde bedst når følgende er glædende:
> http://home.worldonline.dk/~peet_dk/Image1.gif
> O/B=onboad

Ellers er det bare at prøve sig frem...

Jeg har følgende:

IRQ 0 System timer OK
IRQ 1 Easy Internet Keyboard OK
IRQ 3 Communications Port (COM1) OK
IRQ 4 Communications Port (COM4) OK
IRQ 5 RADEON 7200 OK
IRQ 5 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 5 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 5 Creative SB Audigy OK
IRQ 6 Standard floppy disk controller OK
IRQ 8 System CMOS/real time clock OK
IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System OK
IRQ 10 HPT370 UDMA/ATA100 RAID Controller OK
IRQ 11 OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller OK
IRQ 11 Adaptec AHA-2940AU PCI SCSI Controller OK
IRQ 11 Intel(R) PRO/100 S Desktop Adapter #4 OK
IRQ 12 Logitech-compatible Mouse PS/2 OK
IRQ 13 Numeric data processor OK
IRQ 14 Primary IDE Channel OK
IRQ 15 Secondary IDE Channel OK

Og det virker som det skal... Har rodet meget med det... Lydkort har altud
givet problemer... W XP bruger også ASPI, det har jeg godtnok fået grå hår
af, og næsten Tinitus af lydkortets skratten...

Men jeg fandt en registrerings tilføjelse,, som gjorde at den udnyttede
IRQ´erne.. og ikke plantede samlige hardware under IRQ 11.