MSSql
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 13-04-02 18:21

Hej NG

Jeg prøver altså lige her.....

Jeg skal fra VB6 have indsat nogle records i en tabel på en MS Sql server,
jeg benytter ADO og SQL stæningen:

SQL="INSERT INTO Tabel (F1, F2, F3, F4) VALUES (12345, 'hgjffghjf', 'hfks',
12345)"

Men nogle gange får jeg meddelsen: Unclosed qoutation mark before the
character string.
Jeg har undersøgt hvad fejlen er ved Microsoft, og det kan tyde på noget
code page conversion. Jeg benytter SQL Server 7.0 men kan ikke rigtigt finde
udaf hvordan jeg løser problemet.

Nogen der er støt ind i samme problem - og har en løsning

Johnny Jensen

Fra : Rayman

Dato : 14-04-02 20:23

Har du sikret dig at der ikke kommer ' tegn i strengen? (det er det fejl
beskeden hentyder til)

Mvh. Rayman

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 30-04-02 13:28

Jeg ved at MSSql kan være "rødden i ægget" hvis ikke du kører med den nyeste
ADO som vist er 2.7 (se microsoft.com/ado/ )

Fra : LrsN

Dato : 30-04-02 23:02

"Peter Rasmussen" <kfpera@vestamt.dk> wrote in message
> Jeg ved at MSSql kan være "rødden i ægget" hvis ikke du kører med den
nyeste
> ADO som vist er 2.7 (se microsoft.com/ado/ )
hmmmm, så er du altså en af de stakler der har ventet i årevis på at ado kan
køre fuldt ud på 64 bits processorer )

Jeg tror mere Raymans forslag:
lav en funktion der replacer alle ' med 2*'. På den måde kommer man ikke til
at 'hoppe ud' af teksten for tidligt.
Og så synes jeg også at kunne huske noget med at den ikke er så glad for
tomme strenge (''), men jeg ved ikke om det er MSSql eller ADO der er sur
over det, eller om det kun er i særlige tilfælde det gør sig gældende.

/Jesper