Aldi-com. Blæser LARM
Fra : Thomas Hjort

Dato : 13-04-02 17:25

Min Medion Aldi com er super fed men den blæser der sider på processoren
(P4) LARMER. Og det er ikke kabinetblæseren (strømforsyningen) der larmer.
Den sider skruet fast på en køleribbe på et plastic beslag som man ikke kan
få af (tilsyneladende). Er der nogen der kender til en blæser i samme
størrelse (så den direkte kan skrues ned oven på beslaget på køleribben) som
ikke larmer så meget? Nogen der har prøvet at skifte til en anden type med
mindre støj?
Gerne med en url til købestedet.

På forhånd tak.

Mvh Thomas

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 13-04-02 18:29

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> ikke larmer så meget? Nogen der har prøvet at skifte til en anden type med

Den larmer da godt nok...
Men man skal jo huske på at den jo også er stor...
Så jeg tror da ikke at du kan undgå det...

Jeg synes at min larmer nogenlunde som min gamle Aldi computer.
Men jeg tror nu at det er væggen (Som den står op af), at der forstærker
larmen...

Har haft den skildt ad mens den var tændt, og da larmede den da ikke særlig
meget...

Det der iriterer mig mest, er nu at den ikke slukkes når man går i
standby...
Det gjorde min gamle Aldi computer´s blæser...

Ved du egentlig om der er temperaturmålere i computeren?

Og har du et ICQ nummer... (Jeg er meget interesseret i at finde andre med
samme computer)

--
M.v.h. Morten Jørgensen
www.StartLinket.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-04-02 10:58

"Morten Jørgensen" <admin@startlinket.dk> skrev i en meddelelse

> Den larmer da godt nok...
> Men man skal jo huske på at den jo også er stor...
> Så jeg tror da ikke at du kan undgå det...

Jeg tror godt den kan komme ned i støjniveau.

> Jeg synes at min larmer nogenlunde som min gamle Aldi computer.
> Men jeg tror nu at det er væggen (Som den står op af), at der forstærker
> larmen...

Din gamle Aldi com? Hvad er det for en ? Er det 1,8 P4'eren med geforce3? så
er det den jeg har (de er lige kommet med en P4 2.0 geforce 4 (som ikke er
så kraftig som geforce 3)).

> Har haft den skildt ad mens den var tændt, og da larmede den da ikke
særlig
> meget...

Alt er relativt

> Det der iriterer mig mest, er nu at den ikke slukkes når man går i
> standby...
> Det gjorde min gamle Aldi computer´s blæser...

Det gør min heller ikke

> Ved du egentlig om der er temperaturmålere i computeren?

Det tror jeg ikke der er.

> Og har du et ICQ nummer... (Jeg er meget interesseret i at finde andre med
> samme computer)

Jeg har ikke installeret det for tiden.

Mvh Thomas

Fra : [88xx]me

Dato : 13-04-02 22:17

Thomas Hjort skrev

> Min Medion Aldi com er super fed men den blæser der sider på processoren
> (P4) LARMER.

Havde samme prob. Prøv at skuppe lidt til den, bare en lille smule med
hånden....

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam from e-mail

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-04-02 10:55

"[88xx]me" <real@sleepy.dk-NoSpam> skrev i en meddelelse
> Thomas Hjort skrev

> Havde samme prob. Prøv at skuppe lidt til den, bare en lille smule med
> hånden....
Jeg har renset den for støv, og skubbet til den osv.......

Mvh Thomas

Fra : Rune Langhoff Gøgsig

Dato : 13-04-02 23:12

Jeg har overvejet at skifte køleren ud med denne hvis den kan være der..
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=405&page=1

For at gøre den mere lydløs.

/rune

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-04-02 07:23

Jeg gør ud fra at det er den orginale P4 køler. Den laver rimeligt, men hvis
kabinet flowet er stort nok og luften omkring cpuen er cirkulerende og koldt
larmer min ikke ret meget. Så er det harddiskene jeg kan hører spinde
(Seagate 4)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-04-02 10:54

"Rune Langhoff Gøgsig" <rune@goegsig.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har overvejet at skifte køleren ud med denne hvis den kan være der..
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=405&page=1

Det var ellers noet af en hæftig sag !
Jeg havde forestillet mig KUN at skifte selve blæseren og ikke køleribben.
Derfor ville jeg høre om der var nogen der kendte til en mere lydløs blæser
end den der sider som default på P4'eren. Altså med samme mål så den er lige
til at skrue ned oven på plasticbeslaget på køleribben?

mvh Thomas

Fra : Martin S.

Dato : 14-04-02 13:22

> [...]
som
> ikke larmer så meget? Nogen der har prøvet at skifte til en anden type med
en papbst blæser i stedet...
Ellers prøv med lidt syrefri olie (symaskineolie) at "smøre" akslen i
blæseren. Kan godt reducere støj.
Sidst er der 7V-s tricket. Man giver blæseren 7 V istedet for 12V = færre
rpm, men stærk støjreduktion.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-04-02 13:29

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ellers prøv med lidt syrefri olie (symaskineolie) at "smøre" akslen i
> blæseren. Kan godt reducere støj.

Udemærket idé. Det vil jeg prøve først.

> Sidst er der 7V-s tricket. Man giver blæseren 7 V istedet for 12V = færre
> rpm, men stærk støjreduktion.

Hvordan gør man det? Hvor kan man stille om til 7 volt? Eller skal den bare
i et andet stik???

Mvh Thomas

Fra : Martin S.

Dato : 14-04-02 20:34

KLIP

> Hvordan gør man det? Hvor kan man stille om til 7 volt? Eller skal den
bare
> i et andet stik???
Nu ved jeg ikke lige med P4.. men check det her link
http://www.cpemma.fsnet.co.uk/7volt.html
mvh Martin

Fra : Runie

Dato : 16-04-02 20:51

Jeg fandt lige det her link til til lyd dæmpning af computeren
http://www.noisemagic.de/
Specielt til Aldi maskinen

/rune

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-04-02 21:20

"Runie" <rune(spam)@goegsig.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fandt lige det her link til til lyd dæmpning af computeren
> http://www.noisemagic.de/
> Specielt til Aldi maskinen

Udemærket :)

Mvh Thomas