Kabinet resonans og lyddæmpning
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-02 12:19

Hey

Hvor er det man køber det hersens selvklæbende blygummi, eller hvad heder
det?
Og så noget til at fjerne genneral blæserstøj, hvad er bedst.

Jeg vil nemlig godt spare en anelse... Det løber hurtigt op i over 1000
kroner, for en smugle dimser hos studiedata.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-04-02 12:35

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Hvor er det man køber det hersens selvklæbende blygummi, eller hvad
> heder det?

Jeg købte mit i Harald-Nyborg (best. 1389) Der får du rigeligt til to
kabinetter for 149,-

> Og så noget til at fjerne genneral blæserstøj, hvad er bedst.

Mange blæsere med lave omdrejninger, frem for én meget hurtig.

> Jeg vil nemlig godt spare en anelse... Det løber hurtigt op i over
> 1000 kroner, for en smugle dimser hos studiedata.

Nemlig

- Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-02 12:45

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message

> Jeg købte mit i Harald-Nyborg (best. 1389) Der får du rigeligt til to
> kabinetter for 149,-

Tak

> Mange blæsere med lave omdrejninger, frem for én meget hurtig.

Nu vil jeg ikke dæmpe luftgennemstræmningen i kabittet. Det bliver fx
nædvendigt med den CPU køler jeg har valgt.
Mine kabinnet blæsere er i forvejen rimelig lydsvage. Det er CPU blæseren
der er den værste.

Jeg tænkte på en slags isolering. Som kan dæmpe støjen.

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 13:28

> Jeg tænkte på en slags isolering. Som kan dæmpe støjen.

Måske noget gulvtæppe ovenpå din blygummi.
Det er i hvert fald billigt og ifølge et par stykker i oc-gruppen ret
effektivt.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-02 13:43

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Måske noget gulvtæppe ovenpå din blygummi.
> Det er i hvert fald billigt og ifølge et par stykker i oc-gruppen ret
> effektivt.

Okey, men ville godt have noget jeg kan modelere lidt I. Fx skumgummi eller
ligende... Jeg så på en side, hvor der var noget grøndt/gult skumgummi. Som
var ca. 1,5 cm tykt. Det tror jeg vil passe fint.

Men hvor for man sådan noget henne? Guldtæppe, er nok også lige tungt nok,
at klæbe fast?

Min computer vejer ca. ret meget ~ 35 kilo, og skulle genre ikke op på 100

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 14:33

> [...]
Som
> var ca. 1,5 cm tykt. Det tror jeg vil passe fint.

Jo større densitet, jo mere lyddæmpning.
Hvis du vil bruge skumgummi, så læste jeg om en der havde brugt et
liggeunderlag, det virkede fint og det var billigt.

> Men hvor for man sådan noget henne? Guldtæppe, er nok også lige tungt nok,
> at klæbe fast?

Gulvtæpper vejer lidt mindre end guldtæpper

> Min computer vejer ca. ret meget ~ 35 kilo, og skulle genre ikke op på 100

Hvad har du i den, kampesten.

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 13-04-02 15:21

Bjarke Hansen skriver:

> [...]
> ligende... Jeg så på en side, hvor der var noget grøndt/gult skumgummi. Som
> var ca. 1,5 cm tykt. Det tror jeg vil passe fint.

Hvad med at få fat i et liggeunderlag af den tybe man bruger i et telt. Dem der
ikke er selvoppustlige er omkring 6-8mm tykke og lavet af en eller anden form
for skumgummi. Ander ikke om det kan bruges til støjdæmpning, men det koster
ikke ret meget og så vejer det jo en del mindre end et tæppe lavet af guld

//Beach

Fra : keldm

Dato : 13-04-02 15:45

> [...]
> var ca. 1,5 cm tykt. Det tror jeg vil passe fint.
>
> Men hvor for man sådan noget henne? Guldtæppe, er nok også lige tungt nok,

Grønt/gult "skumgummi"

I en bådudstyrsforretning kan du få motorrumsisolering i form af det
grøn/gule skumgummi, det virker ganske godt støjdæmoende, så hvorfor ikke
også i et kabinet.
mvh
Keldm

Fra : Uni Bull

Dato : 14-04-02 22:01

Start med en pakke blygummi - du vil blive overrasket over hvor effektivt
det er!
--
Uni Bull
København K

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-04-02 18:34

"Uni Bull" <Uni.BullKrølleA@Worldonline.dkfjernKrølleA> wrote in message

> Start med en pakke blygummi - du vil blive overrasket over hvor effektivt
> det er!

Hehe,,, har allerede opdaget at det hjalp at sætte låget på kabinettet igen
Nu larmer det lige på højde med fjernsynet i høj styrke

Jeg må jo en tur til bildillen

Mon det kan betale sig, at begynde at rode med vandkølling?

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 07:41

> Mon det kan betale sig, at begynde at rode med vandkølling?

Det siger alle dem der har prøvet det.
Hvis du ikke kan lave det selv, så er det en lidt kostbar affære (afhængig
af ens pengepung selvfølgelig), har set startkit til ~2000,-.
Det skulle dog resultere i bedre køling og mindre støj, så pengene er ikke
spildt.