Surecom Ethernet kort
Fra : Not a Name

Dato : 13-04-02 10:52

Hjælp jeg har brug for hjælp. Jeg har installeret en maskine med Mandrake
8.1 distributionen som jeg gerne vil have til at køre med et Surecom
Ethernet kort. Der er også Linux drivere til kortet, men Mandrake kender
ikke kortet automatisk. På den medfølgende driver diskette er der følgende
vejledning:

--- klip ---
Installation:

1. copy the source code fealnx.c to Linux,

2. compile the source code, the instruction for compiling the driver is
as follows:

#gcc -DMODULE -D__KERNEL__ -I/usr/src/linux/net/inet -Wall
-Wstrict-prototypes -O6 -c fealnx.c

3. insert the driver as module,

#insmod fealnx.o

4. bind your card to an IP address

#ifconfig eth0 ${IPADDR} broadcast ${BROADCAST} netmask ${NETMASK}

5. add your card to IP routing table,

#route add -net ${NETWORK} netmask ${NETMADK} eth0

6. now, you should be able to ping local network.

--- klip ----

Jeg kunne godt bruge en lidt mere pædagogisk vejledning, suppleret med et
eksempel. Jeg er konkret i tvivl om:

Ad 1: Hvor skal jeg lægge sourcen - mit gæt er usr/src/linux/net/inet
Ad 2: Hvad skal jeg helt præcist skrive i parametrene. Er det ordret som der
står eller skal -DMODULE og -D__KERNEL__ skiftes ud med noget andet?

Resten tror jeg godt jeg kan finde ud af. Jeg vil sætte pris på, hvis nogen
gider hjælpe mig

pft

Flemming
removeflemming@lundfam.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 13-04-02 12:25

Den Sat, 13 Apr 2002 11:51:31 +0200 skrev Not a Name:
> [...]
> as follows:
>
> #gcc -DMODULE -D__KERNEL__ -I/usr/src/linux/net/inet -Wall

Hvem £$#%#¤ har fået den ide at man skal være root for at bruge GCC?

>Jeg kunne godt bruge en lidt mere pædagogisk vejledning, suppleret med et
>eksempel. Jeg er konkret i tvivl om:
>
>Ad 1: Hvor skal jeg lægge sourcen - mit gæt er usr/src/linux/net/inet

Hvad med /home/flemming/crap/drivers/ ?

>Ad 2: Hvad skal jeg helt præcist skrive i parametrene. Er det ordret som der
>står eller skal -DMODULE og -D__KERNEL__ skiftes ud med noget andet?

Det skal bare skrives af.

Hvilken chip sidder der på netkortet, siden du ikke kan bruge en af de
normale drivere?

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 13-04-02 14:09

On Sat, 13 Apr 2002 11:51:31 +0200, Not a Name wrote:

> [...]
> Surecom Ethernet kort. Der er også Linux drivere til kortet, men
> Mandrake kender ikke kortet automatisk. På den medfølgende driver

Jeg har et kort magen til. Der er indbyggede drivere i kernen du kan
bruge. De medfølgende drivere har jeg heller aldrig haft held med. Det er
modulet der hedder noget med myson MTD-8xx du skal bruge. Det står også i
readme'en til linux driverne

hilsen Esben

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-04-02 10:23

"Not a Name" <no@name.net> writes:

> [...]
> ikke kortet automatisk. På den medfølgende driver diskette er der følgende

Sådan et kort havde jeg også meget fornøjelse af under Mandrake 8.1

Kort fortalt, er kortet understøttet i kernen, men ikke i
installationsprogrammet. Hvis du låner et andet, understøttet,
netkort mens du installerer og når det kører som det skal, lukker ned
og bytter til dit Surecom, så skulle det gerne spille uden yderligere
dikkedarer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus