Spy-ware ??????????
Fra : [6800] El Capitano

Dato : 13-04-02 08:10

Efter jeg har opdateret min Adware til 5.71 og refudate til 11.4 finder den
spyware i 26 filer mapper alle hos downloadaccellerator 5.0 beta og 1 fil
..dll i Norton clean sweep. Disse er ikke fundet tidligere.

Jeg slettede den .dll fil i Norton Clean Sweep med det resultat at
programmet ikke virkede og måtte geninstallere.

Bør jeg helt afinstallere Downloadaccellerator 5.0 beta? Kan det være
rigtigt den er så fyldt med spyware?

Har I oplevet tilsvarende, eller har gode råd?
--
NOSPAM
fjernes i e-mail, hvis du skriver mail til mig

Fra : Ole & Christina

Dato : 13-04-02 15:53

"[6800] El Capitano" <elcapitanoNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse news:a98ll0$qq8$1@sunsite.dk...

> Bør jeg helt afinstallere Downloadaccellerator 5.0 beta? Kan det være
> rigtigt den er så fyldt med spyware?

Der er ganske rigtigt et eller andet rekvalme-ware i dap5, men prøv at rense filen først og se om det ikke hjælper. Hos mig kører
den fint videre, og nu med et dejligt hvidt reklamefelt...

--
Ole S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-04-02 17:11

Prøv at check Ad-aware (freeware)
http://www.lavasoftusa.com/aaw.html

eller
http://www.lavasoftusa.com/aaw.html

Thomas

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 13-04-02 18:29

Det er netop Ad-Aware 5.71 fra Lavasoft, som har fundet dem. Jeg har ladet
den slette alle spy filer, men så virker Downloadaccellerator og Clean sweep
ikke mere. Symantec´s Clean Sweep har jeg nu ladet beholde den ene fil og
sat den i ignoreliste hos Ad- Aware 5.71, men jeg er godt ked af det hvis
jeg ikke kan bruge downloadaccellerator, men må vel så leve med det. Det
drejede sig om i alt 26 filer. Jeg har nu helt afinstalleret den, indtil jeg
hører hvordan I klarer den

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 13-04-02 18:36

Lige et PS.
Jeg har installeret Ad-Aware Refupdate og har her hentet ref fil fra dd. og
det er først nu den har fundet alle disse filer. Bruger I tilsvarende
update?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-04-02 06:13

Såvidt jeg ved er der rigtigt mange af disse såkladte freeware programmer
der har ndbygget spyware.
Har programmet noget med download at gøre (dwonacc, kazza etc) så bør dit
udgangspunkt være
at der er spyware indbygget.

du kan evt læse lidt mere her:
http://grc.com/oo/spyware.htm
http://www.spychecker.com/spyware.html

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-04-02 06:15

"[6800] El Capitano" <elcapitanoNOSPAM@pc.dk> wrote in message
Jeg har nu helt afinstalleret den, indtil jeg
> hører hvordan I klarer den

Ups,
her er så mit svar til det.
La' vær at bruge programmet eller kend dine risici

Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-04-02 06:21

Har lige læst OSS'en for denne newsgrp:
http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#spyware

hvilket jo nok var det jeg skulle have startet med :)

Thomas