Ethernet 100/10 mellem W98 og W95 snoet ka~
Fra : Vidal

Dato : 12-04-02 13:18

Jeg sidder og forsøger at få et lille hj. netværk til
at fungere, og det går egentligt ikke så glat.

Problemt har været, at W95 computeren har meldt
at netværket ikke er tilgængeligt, når jeg klikkede på
"andre computere". Det på trods af, at LED lampen
blinkede og jeg kunne se (med DU-meter), at W98
computeren modtog ca 300 bytes.

Nu har jeg så installeret og afstalleret kort og protokoller
i en uendelighed, og nu viser "andre computere" sig ikke
længere, hverken på skrivebordet eller Windows Commander.

Er der en der kan sige, hvorledes jeg skal få en frem igen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 12-04-02 13:47

> [...]
> længere, hverken på skrivebordet eller Windows Commander.
>
> Er der en der kan sige, hvorledes jeg skal få en frem igen.

8<------------

Så vidt jeg husker skal du installere "Klientprogram til Microsoft netværk".
Hvis du ikke kan browse netværket kan du prøve at fange den anden PC ved at
skrive dens IP adresse i browseren, ex \\192.168.1.10

Det vil forøvrigt sikkert også være en god idé at dele et par mapper....

Mvh Jakob

Fra : Vidal

Dato : 12-04-02 15:46

"Jakob K. Nielsen" <jakob@geforce.dk> skrev i en meddelelse

Vidal:

> [...]

Ja, det hjalp

> Så vidt jeg husker skal du installere "Klientprogram til Microsoft netværk".
> Hvis du ikke kan browse netværket kan du prøve at fange den anden PC ved at
> skrive dens IP adresse i browseren, ex \\192.168.1.10

Jeg kan faktisk godt pinge begge computere fra hinanden,
men stadig kommer svaret fra W95 comp.:Der er ikke adgang
til netværket. Netværket er ikke tilgængeligt.

> Det vil forøvrigt sikkert også være en god idé at dele et par mapper....

Jeg har sat begge comp til fuld fil og printer deling. Kan man
dele mapper på andre måder?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Lars Brink

Dato : 12-04-02 13:50

> Er der en der kan sige, hvorledes jeg skal få en frem igen.

Slå deling af filer og printere til på alle computere og del noget (c-drevet
f.eks.)

IP: 192.168.1.10 til 192.168.1.xx alt efter hvormange servere der er.
Subnet: 255.255.255.0

Mvh,

Lars Brink

Fra : Vidal

Dato : 12-04-02 18:52

"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse

> Slå deling af filer og printere til på alle computere og del noget (c-drevet
> f.eks.)

Deling af filer og printer er slået til, men hvordan
deler jeg drevene, er der en indstilling til det?

Jeg har íngen erfaring med netværk.

Min oprindelige ide var at bruge Win95 computeren
til internet og printerserver.

> IP: 192.168.1.10 til 192.168.1.xx alt efter hvormange servere der er.
> Subnet: 255.255.255.0

Det er også nogenlunde mine indstillinger. 192.168.0.1 og
192.168.0.1.

Når jeg pinger, må jeg undertiden gøre det to, tre gange
inden, der er hul igennem.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 13-04-02 14:49

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:_6Ft8.15649$567.884578@news000.worldonline.dk...

> [...]

> 192.168.0.1.
>
> Når jeg pinger, må jeg undertiden gøre det to, tre gange

Jeg synes det er noget ustabilt noget med mit
lille hjemmenetværk. Ind imellem går det fint, med
min W98 comp kan jeg komme ind og overføre
filer, slette osv på W95 comp, men kun en gang
imellem.

Pludselig melder WinCommander at W95 comp ikke
findes, tiltrods for at jeg kan pinge den både fra den
ene og den anden comp. Det´lykkes hele tiden at pinge,
det er der ingen problemer med, men alt andet virker
meget tilfældigt om det virker eller ej.

WinCommander har en indstillingsmulighed, hvor man kan
angive et netværksdrev, f.eks. P og så kan man angive en
sti. Men hvilken sti, den tager ikke et IP nummer, og navnet
på den anden comp, vil den heller ikke tage imod.

Er der mon nogen måde man kan stablilisere tingene.
Det kørte find i aftes med en overføringshastighed på
gns 250 kB/sek. Er det ikke lidt lavt til 100/10 Mb?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik

Dato : 12-04-02 14:40

Jeg syntes de andre forslag var ganske gode, og hav lidt tålmodighed, for
det kan tage op til 12 min før din browser og indholdet af "andre computere"
har opdateret indholdet.

Fra : Bruun

Dato : 15-04-02 09:59

Hejsa,
"Henrik" <h.hilskov@get2net.dk> wrote in message
> Jeg syntes de andre forslag var ganske gode, og hav lidt tålmodighed, for
> det kan tage op til 12 min før din browser og indholdet af "andre
> [...]

Det kunne også tænkes at de står og kæmper om hvem der skal være
browsemaster på dit netværk. Dette ændres inde i egenskaber for Microsoft
Klient-program mener jeg.

Mvh Kim Bruun