POP3 ting...
Fra : Izeqb

Dato : 02-02-01 00:31

Hejsa...
Er der nogen der har styr på det der pop3 komponent i delphi?
Jeg er ved at lave et lille sms-program.

Jeg har lavet et edit felt til tlf. nr, og en send knap:

Efter tryk på send knap;

IF
tlfnr > xxxxxx then (send til tlfnr@sms.teledk.dk)
Else if
tlfnr > xxxxxxxx then (send til tlfnr@note.sonofon.dk)

osv.
osv.

Men hvordan bruger jeg det der POP3 komponent.
Syntes ikke jeg kan finde noget i hjælp

// Hjalte

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 02-02-01 02:29

Izeqb skrev i meddelelsen <95crhm$cll$1@news.cybercity.dk>...
>Er der nogen der har styr på det der pop3 komponent i delphi?

,,,
>Men hvordan bruger jeg det der POP3 komponent.
>Syntes ikke jeg kan finde noget i hjælp

Find eksemplet under \demos\Internet

M.v.h.

Olav M.J. Christiansen
IT Consultant
Jydholm IT
omjc@jydholm.dk / omjc@e-kontor.dk

Fra : Jesper "Data" Anders~

Dato : 02-02-01 09:24

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in <95crhm$cll$1@news.cybercity.dk>:

>Men hvordan bruger jeg det der POP3 komponent.

Hvis jeg har forstået det korrekt, så vil du sende en email (til en SMS-
gateway der sender det videre som SMS)? I så fald er svaret at det skal du
ikke. POP3 bruges til at hente mails med. Hvis du vil sende skal du bruge
SMTP.

/Data

Fra : Izeqb

Dato : 02-02-01 18:55

> [...]
> ikke. POP3 bruges til at hente mails med. Hvis du vil sende skal du bruge

Det har du fuldstændigt ret i, og jeg har så i mellemtiden fået et tip af en
ven. an sagde at jeg skulle prøve at kigge i demo biblioteket, der følger
med delphi.

Der skulle man kunne lære an masse

Men ellers tak :)