Tapestreamer der virker i DOS
Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 12-04-02 09:49

Jeg er på jagt efter en sikkerhedskopiløsning der virker i et rent DOS
miljø. Der er ingen Windows eller lign. at køre det på - kun en MS DOs 6.22.
Er der nogen der kender noget hardware, gerne en tapestreamer, der også har
software til DOS?

Jesper

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-04-02 10:16

Jesper Kjeldsen wrote:

> [...]
> Er der nogen der kender noget hardware, gerne en tapestreamer, der også har

Min gamle 250 MB (QIC120) virker fint i DOS, men kapaciteten er begrænset og du
kan næppe sådan en mere.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 12-04-02 11:25

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Min gamle 250 MB (QIC120) virker fint i DOS, men kapaciteten er begrænset
og du
> kan næppe sådan en mere.

Systemet kører pt. på noget HP Colorado system, men det er mildt sagt ved at
være nedslidt. Daglig sikkerhedskopi siden 1994 slider alligevel godt på
sådan en tapestreamer *S*
Det jeg er efter er et nyere system som netop skal kunne anskaffes i dag.

Mvh
Jesper

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-04-02 22:26

Således skrev "Jesper Kjeldsen" <usenet@jknet.dk> i dk.edb.hardware
Fri, 12 Apr 2002 10:48:31 +0200:

>Er der nogen der kender noget hardware, gerne en tapestreamer, der også har
>software til DOS?

<http://www.imsltd.com/backup.htm> ser ud til at kunne køre på det
meste.

Sider er dog ikke opdateret siden den 15122000, så spørgsmålet er om
de findes mere.

Veritas, der er ret store inden for backup, havde en dosudgave på et
tidspunkt, men der skal du nok være mere end almindelig heldig for at
finde den.

<http://www.datman.com/> er umiddelbart det der ser mest lovende ud.

Det er udelukkende software til scsi dat-streamere, de gør det i.

De har en freeware dos udgave <http://www.datman.com/dlform12.htm>,
som begrænser mængden af data til 1 GB pr. bånd, som kan opgraderes
for hhv. $40, $80 og $160, alt efter ønsket kapacitet.

Hvis du kan finde en brugt dds2-streamer og et scsi-2 kort, så burde
du være kørende for maks. et par tusinde kroner.

Knud
--
Of course it belongs to me, I'm a communist.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-04-02 22:38

Jesper Kjeldsen wrote:

> [...]
> Er der nogen der kender noget hardware, gerne en tapestreamer, der også har

Det væsentligste, hvor store datamængder, MB eller GB,
og ellers kan de fleste medier op til ca 4 / 8 GB styres
fra w3.1, dvs 16 bit, og de fleste direkte fra dos, men
hvad er dit specielle problem ?

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'