Indkøbskurv i Access 97
Fra : Tom Jensen

Dato : 11-04-02 20:06

Howdy
Jeg har 2 Access databaser med hver sin connection. I den ene har
jeg varer (musik CD) og i den anden har jeg en indkøbskurv, på den
måde kan jeg opdatere min varetabel, uden at genere de data som ligger
i indkøbskurven. Så jeg laver 2 connections og 2 recordsets. På asp siden
har jeg så et afkrydsningsfelt ud for hver vare og jeg checker om der
sat et kryds. Det virker fint. Hvis jeg afkrydser een vare havner den IKKE
i kurven, hvis jeg afkrydser to varer, havner den første i kurven, men IKKE
den anden, kort fortalt havner den sidste vare aldrig i kurven. Kode:
<.....cut>
' Kurv
SQLtxt2 = "SELECT * FROM tblCD;"
rst2.CursorLocation = aduseserver
rst2.CursorType = adopenkeyset
rst2.LockType = adlockoptimistic
rst2.Open SQLtxt2,Conn2
'response.write "Server " & Request.ServerVariables("CONTENT_LENGTH") &
"<br>"
If Request.ServerVariables("CONTENT_LENGTH") <> 0 Then
' Hent session nr
SessionNr = session.sessionid
'response.write "Session " & SessionNr & "<br>"
' Skriv bestillinger i kurven sammen med sessionid
ix = 1
rst1.movefirst
do until rst1.eof
if trim(Request.form("cbo" & ix & "")) = "on" then
rst2.addnew
rst2("sessionnr")= SessionNr
rst2("cdid") = rst1(0)
rst2("kunstner") = rst1(1)
rst2("titel") = rst1(2)
rst2("pris") = rst1(3)
rst2("antal") = 1
response.write "Kunstner = " & rst1(1) & "<br>"
end if
ix = ix + 1
rst1.movenext
loop
end if
<cut....>

På skærmen kan jeg se alle de afkrydsede kunstnere ved hjælp
af response.write "Kunstner = " & rst1(1) & "<br>" sætningen
som ligger inde i løkken, så løkken fungerer. Men addnew gør
åbenbart kun for antal valgte minus en!! Forslag?? Kommentarer??
Trøstende ord??

T.i.a. Tom Jensen

Fra : Bjørn Fossen

Dato : 11-04-02 21:11

"Tom Jensen" <tje@ffsoft.dk> skrev i melding
> [...]

> som ligger inde i løkken, så løkken fungerer. Men addnew gør
> åbenbart kun for antal valgte minus en!! Forslag?? Kommentarer??

Du mangler vel en rst2.update før "end if".
Regner med at neste "addnew" resulterer i update av forrige utfylte record.

--
Bjørn

Fra : Tom Jensen

Dato : 12-04-02 16:16

"Bjørn Fossen"

> Du mangler vel en rst2.update før "end if".
> Regner med at neste "addnew" resulterer i update av forrige utfylte
record.

Du havde totalt ret. Jeg har været ude for at update
gav en syntaks fejl, så derfor har jeg vænnet mig til
at springe dem over. I "native" Access kode ville den
slags være en syntax fejl.
Jeg er dig stor tak skyldig.

Tom Jensen