ActiveWorkbook.SaveCopyAs
Fra : pre

Dato : 11-04-02 17:23

Det ser så enkelt ud, så jeg snød for at teste mens jeg knoklede for at få
timingen på plads.
Men det er ikke enkelt, for ligemeget hvor meget jeg vender og drejer, så
brokker Excel sig inderligt og bastant, fastslår at der er enten en program-
eller en objektfejl.
Og selv om jeg snyder lidt og stjæler fra Leo´s makro så går det galt.
Måske er det en forældet kommando, selv om den har en Web variant?
pre

Fra : Leo Heuser

Dato : 11-04-02 21:24

Hej pre

Kan du ikke vise os hele koden?

Leo Heuser

Fra : pre

Dato : 12-04-02 07:46

Der er forsåvidt ikke mere!!!
Men:
ActiveWorkbook.SaveCopyAs "C:\TEMP\XXXX.XLS"

Saves a copy of the workbook to a file but doesn't modify the open workbook
in memory.
Syntax
expression.SaveCopyAs (Filename)
expression Required. An expression that returns a Workbook object.
Filename Required. Specifies the file name for the copy.
pre

Fra : Leo Heuser

Dato : 12-04-02 09:48

Jeg har ingen problemer med at få den til at virke.
Hvis ellers mappen C:\Temp eksisterer burde det
køre, så.. ???

Du er velkommen til at vedhæfte en kopi af den
projektmappe, hvor du ikke kan få det til at virke,
til en personlig mail.

Fra : pre

Dato : 12-04-02 18:57

Tak for hjælpen - det vil altså sige at Malene kunne bruge denne enklere
rutine på samme måde som den anden, og derved undgå et utal af kopifiler.?

Men kors, hvor det er svært at håndtere fejlmeldingernes mangfoldighed.

Fra : Leo Heuser

Dato : 14-04-02 10:55

Velbekomme, pre!

Ja, hvis meningen er, at alle *alle* projektmapper efter
tur gemmer i den *samme* kopifil, så kan det gøres,
men så har man altså kun en kopi af den sidst kørte
projektmappe, og ikke en kopi af *hver* projektmappe,
hvilket ihvertfald ikke vil være hensigtsmæssigt, hvis man
arbejder med 2 eller flere åbne projektmapper samtidig,

Fra : pre

Dato : 14-04-02 15:03

Det er værre end som så: X´erne oversættes, så der dukker en "ægte" kopi
frem, og det virker ikke hensigtsmæssigt for mig fordi det rummer en risiko
for fejltagelser.

Derimod er det behageligt at læse dine mails efter at du fik installeret det
fix.

Fra : Leo Heuser

Dato : 14-04-02 18:02

Se nedenfor.

> Det er værre end som så: X´erne oversættes, så der dukker en "ægte" kopi
> frem, og det virker ikke hensigtsmæssigt for mig fordi det rummer en
risiko
> for fejltagelser.

Det kræver et eksempel (for mig i det mindste) for at forstå, hvad det er,
du mener.

> Derimod er det behageligt at læse dine mails efter at du fik installeret
det
> fix.

??????
Jeg har ikke installeret noget fix. Hvad foregår der her

Fra : pre

Dato : 14-04-02 18:50

Den oprindelige "opskrift" var: ActiveWorkbook.SaveCopyAs "C:\TEMP\XXXX.XLS"
og da jeg, efter din hjælp, testede rutinen som jeg normalt gør, resulterede
det ikke som ventet i "XXXX.XLS", det blev til en nøjagtig kopi af den
oprindelige titel "Nyeste.xls".
Derfor mener jeg at en rutine der gør en "ægte" Backup er langt at
foretrække.

Der var forleden en lille "debat" hvor Lars Klintholm anbefalede
quotefix.php som et hjælpemiddel til bedre liniedeling. Da jeg derefter så
en mail med pæn ensartet liniedeling gik jeg ud fra o.s.v.
Undskyld fejlen.

Fra : Leo Heuser

Dato : 15-04-02 06:29

Se nedenfor.

> [...]
> oprindelige titel "Nyeste.xls".
> Derfor mener jeg at en rutine der gør en "ægte" Backup er langt at

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad du siger. Den eneste "hjælp" jeg leverede,
var at sige, at det virkede for mig, og det gør det stadigvæk. Der er ikke
tale
om, at titlen bliver lavet om. Kopien *bliver* gemt med navnet "XXXX.XLS"
Det ville altså have været rart, om du havde medsendt *hele* din kode. Når
det ikke
virker for dig, men virker for mig, så er der en ret stor sandsynlighed for,
at
vores kode er forskellig.

> [...]
> quotefix.php som et hjælpemiddel til bedre liniedeling. Da jeg derefter så
> en mail med pæn ensartet liniedeling gik jeg ud fra o.s.v.

Alt forladt!
Åh, var det den, det drejede sig om. Nej, den har jeg ikke taget i
brug endnu.

Fra : pre

Dato : 15-04-02 10:24

Æh... Som sædvanligt: Du har ret, så nu forstår jeg slet ingenting. Det er
vist også ligegyldigt for kender jeg Malene ret, har hun forlængst fundet et
passende arrangement.