Windows 98 i TP med Windows XP
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 11-04-02 17:03

Jeg forsøgte at læse mange indlæg neded at for at se om der var et lignede
problem med det lod ikke til at være tilfældet - desværre.

Vi sidder med en Windows XP (UK) computer og en Windows 98 computer.
Jeg har kørt den der netværksguide på Windows XP computeren - oprettet
disketten og kørt setuppen på Windows 98 computeren.

Windows XP'en er tilsluttet til Internettet gennem et 100mbit netkort og til
Windows 98 computeren gennem et 10mbit (i Windows98 sidder der et 10mbit
kort så forbindelsen mellem computerne er twisted pair).
Det sjove - og det lidt latterlige er, at hvis jeg bruger ping-kommandoen
fra DOS og pinger Windows XP computerens netværksnavn går forbindelsen fint
igennem men omvendt - fra Windows XP til Windows 98 får jeg at vide at
destinationen ikke findes. På ingen af computerne er der det grafiske ikon
fremme udover ikonet af computeren selv (de ikoner der burde være under
netværksgruppen og vise hvilke computere der var i gruppen)
Jeg mener at det er meget mystisk at en Windows 98-computer kan pinge (og få
reply) Windows XP computeren uden at nogen kan se hinanden gennem
netværksgruppen og Windows XP's ping-funktion kan ikke pinge Windows
98-computeren uden at få reply.
Nede i traybaren på Windows XP har jeg placeret ikonet der viser om der er
forbindelse mellem computerne, og hvis jeg dobbeltklikker på det kommer
"Status" frem.
Derinde kan jeg se at der er sendt og modtaget pings (packets) men af
recieved er det ufatteligt få i forhold til sendte så jeg tænker det kun er
når jeg pinger fra Windows 98 at den reciever.

Hvis nogen overhovedet har læst herned til og endvidere har et forslag så er
I velkommende til at svare.
Jeg kan yderligere oplyse at jeg før formateringen af Windows98 computeren
kørte med samme system og da fungerede det i første hug

--

Hilsen fra
Peter

O_/ /_O_/