Aldi CD brænder 32x12x48
Fra : Carl Munk

Dato : 11-04-02 14:05

www.aldi.com dansk flag - nyt onsdagstilbud

CD brænder 32 x 12 x 48

Der medfølger Nero Burning ROM 5.5 brændersoftware, audio-kabel, 40-pol
IDE kabel, øvrigt montagetilbehør, brugervejledning samt 1 stk. CD-R
medie. Adgang til service hotline. Pr. stk. 899,-

Denne gang må det være noget værd

Fra : Mogens

Dato : 11-04-02 15:18

On Thu, 11 Apr 2002 13:05:06 +0000 (UTC), "Carl Munk" <carl@munk.dk>
wrote:

> [...]
>IDE kabel, øvrigt montagetilbehør, brugervejledning samt 1 stk. CD-R
>medie. Adgang til service hotline. Pr. stk. 899,-

Du kan da få en Liteon 32x 12x brænder til 799,- og den er
sikkert mere værd end den noname brænder du kan få i Aldi.

Min kører ihvertfald upåklageligt.

Mvh Mogens

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 11-04-02 16:19

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse
> Du kan da få en Liteon 32x 12x brænder til 799,- og den er
> sikkert mere værd end den noname brænder du kan få i Aldi.
>
> Min kører ihvertfald upåklageligt.

Det er godt nok ikke nogen noname... Men en Sony!...

--
M.v.h. Morten Jørgensen
www.StartLinket.dk

Fra : Tom Kristensen

Dato : 11-04-02 15:35

Aldi's kører suverænt - godt køb.

Fra : Martin S.

Dato : 11-04-02 15:54

"Tom Kristensen" <tomkristensen@skousen.dk> skrev i en meddelelse
> Aldi's kører suverænt - godt køb.
bare lidt dyrt... halv brænderhastighed ifht. til liteon og 200 mere...
Og hvorfor er alle så glade for Aldis kanontilbud, jeg ville ikke røre det
med en ildtang, selvom det "tilsyneladende" er billigt nok...??

Fra : Martin S.

Dato : 11-04-02 16:28

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og hvorfor er alle så glade for Aldis kanontilbud, jeg ville ikke røre det
> med en ildtang, selvom det "tilsyneladende" er billigt nok...??
ok.. den brænder x32.. who cares.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-04-02 16:43

> bare lidt dyrt... halv brænderhastighed ifht. til liteon

Hvilken Liteon brænder kører med 64x hastighed?

> og 200
> mere... Og hvorfor er alle så glade for Aldis kanontilbud, jeg
> ville ikke røre det med en ildtang, selvom det "tilsyneladende" er
> billigt nok...?

Det er da helt i orden men mon det er for sjov, at ALDI en af de helt
store sælgere af PCere i Tyskland?

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : René Jensen

Dato : 11-04-02 16:56

"Morten Bjergstrøm" wrote:
> Det er da helt i orden men mon det er for sjov, at ALDI en af de helt
> store sælgere af PCere i Tyskland?

Ja!

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Leony

Dato : 12-04-02 08:42

> Det er da helt i orden men mon det er for sjov, at ALDI en af de helt
> store sælgere af PCere i Tyskland?

Det er jo et udtryk for den blomstrende
"skidt-med-kvaliteten-bare-det-er-billigt-da-det-skal-alligevel-skiftes-om-e
t-års-tid" mentalitet, der er i vores overforbrugssamfund.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-04-02 15:44

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev:

> Det er jo et udtryk for den blomstrende
> "skidt-med-kvaliteten-bare-det-er-billigt-da-det-skal-alligevel-ski
> ftes-om-e t-års-tid" mentalitet, der er i vores
> overforbrugssamfund.

Nej netop ikke, da kvalitetn af ALDIs Medion PCere, for at tage et
eksempel, er fuldt ud på højde med andre PCere du kan købe i bla. EDB
butikker.

Fra : Leony

Dato : 12-04-02 15:59

> Nej netop ikke, da kvalitetn af ALDIs Medion PCere, for at tage et
> eksempel, er fuldt ud på højde med andre PCere du kan købe i bla. EDB
> butikker.

Det er så en ting som vi 2 aldrig bliver enige om.
Vi kan blive enige hvis vi snakker pris/ydelse, så kan man i hvert fald kun
blive positivt overrasket.
Tror det er de færreste herinde som vil købe en Aldi-maskine som deres
højtydende drømmemaskine.

Fra : Martin S.

Dato : 12-04-02 16:30

> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

hahaha.

> [...]
kun
> blive positivt overrasket.
> Tror det er de færreste herinde som vil købe en Aldi-maskine som deres
Netop

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-04-02 16:55

> hahaha.

Hvad er det du griner dumt af?
Er det din måde at fremvise din uvidenhed på?

> Netop

Hvilket markedssegment er det ALDI henvender sig til? Er det
hardwarenørderne, der sidder og bøvler med lidt overclocking for at få
den sidste 0,0001% ekstra ydelse ud af deres maskine eller er det den
alm. gennemsnitsdansker, der skal have en maskine med en god
sammensætning til en fornuftig pris?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-04-02 00:19

> [...]
> den sidste 0,0001% ekstra ydelse ud af deres maskine eller er det den
> alm. gennemsnitsdansker, der skal have en maskine med en god

Bare for at støtte dig. Prøv at læse artiklen i Privat Computer hvor de tester
en pc fra Dansk Super Marked og Brugsen. P.C. udtrykker overraskelse over
hvor god sådan en "købt samman med mælk og sukker" pc i grunden er.

mvh
Henning

Fra : Martin S.

Dato : 13-04-02 02:56

> Hvad er det du griner dumt af?
> Er det din måde at fremvise din uvidenhed på?
måske.

Hvis EDBbutikker er supermarkeder osv. Så har du helt ret. Og jeg skal da
endelig ikke gøre mig klog på om der ikke er nogle butikker som kalder sig
EDB-forhandlere som går på kompromis med kvalitet/hastighed osv. Dem er der
jo nok en del af.
Det lyder jo meget godt med 2 Ghz osv. Harddisken skulle også være stille,
men nu kører den jo kun med 5400 rpm og ikke 7200 rpm. Boardet understøtter
max. ATA-100 og ikke ATA133, samt dvd-drevet kan måske lige knibe sig op på
x14 selvom den hedder x16dvd. Og at det hedder Geforce4 er jo også noget som
springer i øjnene på folk, upåagtet at MX460 ikke supporterer dx8, men det
gør geforce3 TI200 derimod som koster et par hundrede mere.
Og så må man jo heller ikke glemme at kabinettet er fyldt til bristepunktet.
Der er ikke plads til flere enheder som kan tilgås udefra, hverken 5.25"
eller 3½" drev. Der er vist kun et ekstra internt 3½" drev.
Der er ikke plads til f.eks. et Zipdrev.. Den kan man jo købe som eksternt
til x2 eller x3 prisen for et internt.
PCI slots er der 2 ledige af. Et scsikort og tvtuner eller lign. og der er
udsolgt i slots.

Men en god pc har plads til udvidelser osv. og er lidt fremtidssikret, så
man ikke skal i Aldi igen om 2 år og bruge 10.000 kr. igen.
Jeg er enig i at det er en udmærket pc ifht. prisen. Jeg ville bare ikke
have den. og det ville CHIP (et seriøst tysk edbmagasin, som de danske
datablade ikke når til sokkeholderne) heller ikke.

> [...]
> den sidste 0,0001% ekstra ydelse ud af deres maskine eller er det den
> alm. gennemsnitsdansker, der skal have en maskine med en god

Og ja vi nørder elsker at overclocke 0,00000001 % og ja vi elsker at hjælpe
gennemsnitsdanskeren med
support når diverse hotlines flowcharts ikke kan hjælpe ham/hende.

Fra : Martin S.

Dato : 13-04-02 02:57

glemte lige et lille link:
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_8624496.html

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-04-02 15:28

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev:

Først vil jeg lige undskylde min lidt for beske kommentar, det var ikke
så grimt ment som det vist kom til at fremstå som.

> [...]
> butikker som kalder sig EDB-forhandlere som går på kompromis med
> kvalitet/hastighed osv. Dem er der jo nok en del af.

Netop. Og det var egentligt det jeg henviste til.

> [...]
> eksternt til x2 eller x3 prisen for et internt.
> PCI slots er der 2 ledige af. Et scsikort og tvtuner eller lign.

Alt ovenstående er glimrende kritikpunkter i forbindelse med ALDI
maskinen men det handler stadig om, hvilket markedssegment man
henvender sig til og de mennesker, der vil købe en maskine i ALDI (og
jeg kunne godt selv finde på det men jeg har nu også stadig "kun" min
450MHz P3) er ofte ikke så interesseret i de punkter du nævner men
nørderne, i den positive betydning, vil naturligvis interessere sig
meget for disse detaljer som er af stor betydning for maskinens samlede
ydelse andre igen, incl. mig selv, ligger midt imellem når jeg skal ud
at købe nyt udstyr.

> Jeg er enig i at det er en udmærket pc ifht.
> prisen.

Godt og det betyder jo så også, at vi ikke er voldsomt uenige.

Fra : Martin S.

Dato : 14-04-02 10:18

> "Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev:
>

> Først vil jeg lige undskylde min lidt for beske kommentar, det var ikke
> så grimt ment som det vist kom til at fremstå som.

No offence taken. Min primære kommentar kunne jo også mistolkes som hånende.

> Netop. Og det var egentligt det jeg henviste til.
Men samtidig er der jo også en stor del gode edb-forhandlere. Men det man
skal være opmærksom på under alle omstændigheder også som
gennemsnitsdansker, det er jo at man faktisk er nødt til at sætte sig lidt
ind i tingene. Man løber jo heller ikke ud og køber en bil bare fordi
forhandleren siger den er god.. Jeg ved godt det er en anden prisklasse osv.

> [...]
> meget for disse detaljer som er af stor betydning for maskinens samlede
> ydelse andre igen, incl. mig selv, ligger midt imellem når jeg skal ud
Når du nu har en 450 Mhz P3, så ville jeg måske overveje at opgradere
processoren.
Isætte nogle flere RAM osv. osv. Der kan laves meget for 3-4000.
2 Ghz er jo fuldstændig overkill, med mindre man koder film, bruger
framegrabber eller 3dprogrammer og deslige. Til alm. multimediabrug er 1 GHz
jo rigeligt.

> Godt og det betyder jo så også, at vi ikke er voldsomt uenige.
Ja. Men det jeg dybest set mener er at Aldi kunne have lavet en bedre pc (i
mine øjne) for omkring 1000,- mere. Men så ville prisen jo snige sige over
den magiske grænse på 10.000.

Hejsa fra Martin.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-04-02 16:53

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev:

> Det er så en ting som vi 2 aldrig bliver enige om.

Du mener vel ikke, at der er forskel på en PCer købt i en tilfældig EDB
forretning på Falkoner Alle eller en PC i ALDI, hvor indholdet er det
samme og servicen og værdien af vejledningen er næppe væsentligt bedre
i EDB forretningen.

> Vi kan blive enige hvis vi snakker pris/ydelse, så kan man i hvert
> fald kun blive positivt overrasket.
> Tror det er de færreste herinde som vil købe en Aldi-maskine som
> deres højtydende drømmemaskine.

Det er sikkert rigtigt men for en gennemsnitsdansker, der skal have en
maskine, der kan følge med til de nyeste spil mv. så er maskinen et
ganske godt køb. Dertil får man nogle ekstra feaures som videoind og en
ganske stor softwarepakke til at komme igang med. Alt i alt en ganske
glimrende sammensætning for dem, der ikke ønsker selv at samle sin
fremtidige maskine og som ikke gider at bekymre sig om at man også skal
ud at skaffe software til nyindkøbet.

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 13:08

> [...]
> forretning på Falkoner Alle eller en PC i ALDI, hvor indholdet er det
> samme og servicen og værdien af vejledningen er næppe væsentligt bedre

Jeg mener at der er ret stor forskel på en computer købt i Aldi og en der er
købt på Falkonér Alle.
Hvis du køber en computer i Aldi, så er du fuldstændigt overladt til det
tlf.nr. du har til supporten. Der er en kæmpe fordel i at kunne gå ind i den
biks hvor du har købt dit kram og kunne få, forhåbentligt, svar på dine
spørgsmål.
Jeg vil mene at chancen for at få hjælp på Falkoner Alle er mange gange
større end for at få hjælp af hende den 14 årige der sidder ved kassen i
Aldi.
Men du har tydeligvis haft et par dårlige oplevelser på Falkoner Alle mht
service, det kan jeg jo kun beklage og så være glad for at jeg bor i en by
med en ordentlig edb-biks.

> [...]
> glimrende sammensætning for dem, der ikke ønsker selv at samle sin
> fremtidige maskine og som ikke gider at bekymre sig om at man også skal

Jeg er enig med dig at det er en glimrende maskine til dem der er for dovne
til at sætte sig ind hvad det egentlig er de giver 10000 kr for.
Jeg mener til gengæld også at man tit får hvad man betaler for.
Det kan umuligt være cremen af hardware du får. Tænk også på at Medion og
Aldi skal tjene på det, det er jo ikke en velgørenhedsorganisation. Uagtet
at de nok ikke tjener det helt vilde.
Jeg vil vove den påstand at jeg kan sammensætte en PC som kan bruges af en
gennemsnitsdansker udelukkende bestående af kvalitetskomponenter til 10000
kr. Som har samme muligheder som Aldimaskinen.

Fra : Henning

Dato : 13-04-02 15:18

>Jeg vil vove den påstand at jeg kan sammensætte en PC som kan bruges af en
>gennemsnitsdansker udelukkende bestående af kvalitetskomponenter til 10000
>kr. Som har samme muligheder som Aldimaskinen.

Træk lige et par tusinde fra til softwaren

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-04-02 15:33

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev:

> Jeg mener til gengæld også at man tit får hvad man betaler
> for.

Det er utvivlsomt rigtigt også helt generelt.

> Jeg vil vove den påstand at jeg kan sammensætte en PC som
> kan bruges af en gennemsnitsdansker udelukkende bestående af
> kvalitetskomponenter til 10000 kr. Som har samme muligheder som
> Aldimaskinen.

Som Henning også nævner har vi stadig softwaren som vel hurtigt kommer
op på små 4000,- hvis OEM versioner ikke kan fås?

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 16:57

> Som Henning også nævner har vi stadig softwaren som vel hurtigt kommer
> op på små 4000,- hvis OEM versioner ikke kan fås?

Hvis vi ser bort fra softwaren, da det er usandsynligt (men ikke umuligt)
dyrt at købe, selv OEM (styresystem skal der selvfølgelig med).
Og det at det kun er fra Microsoft og Cyberlink synes jeg lugter langt væk
af sponsor aftaler og dermed en meget billig pris.
En kendt (og prøvet) måde at få monopol er jo som bekendt at give ting væk
gratis.
Tjekkede lige i et gammelt katalog fra Zitech. Microsoft Works Suite 2001
kostede 895,- i november 2001.
Stadig ikke en umulig opgave. Hvis vi ser bort fra softwaren, der findes
også udemærkede gratis alternativer.

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 17-04-02 08:15

> [...]

> Jeg vil mene at chancen for at få hjælp på Falkoner Alle er mange gange
> større end for at få hjælp af hende den 14 årige der sidder ved kassen i
Iflg.dansk lov skal man være fyldt 18 år for at udføre kassearbejde!

Mvh Bjarne

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-04-02 15:24

"Bjarne Hansen" <bjarne.inger@post.tele.dk> skrev:

> Iflg.dansk lov skal man være fyldt 18 år for at udføre kassearbejde!

Hvilken lov?

Du tænker nok på, at der på visse tidspunkter af døgnet skal være
mindst en myndig person til stede.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-04-02 16:07

"Carl Munk" <carl@munk.dk> skrev:
> [...]
> brændersoftware, audio-kabel, 40-pol
> IDE kabel, øvrigt montagetilbehør, brugervejledning
> samt 1 stk. CD-R medie. Adgang til service hotline. Pr.

Der står ikke noget mærke, derfor vil jeg hverken eje
eller have den.
Kig hellere på denne:
<http://makeashorterlink.com/?P2CD12AA>

Venligst
Mikael

Fra : Santa Xcaze

Dato : 11-04-02 20:16

SNIP

Er sikkert et helt udemærket valg ;)

Har intet at beklage på aldi's produkter !

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 11-04-02 20:44

Deres produkter er garanteret lige så meget værd som hos alle de skumle
computer forretninger der ligger rundt omkring i landet...
Mvh Søren C