HJÆLP..... at smide en ms access database ~
Fra : Tina

Dato : 11-04-02 11:54

Hejsa!
Er i gang med et stort IT eksamensprojekt og jeg er NØDT til at
fatte hvordan man kæder en database sammen med en hp? jeg skal
lave både en søgefunktion + en funktion således at folk der
besøger sitet kan smide deeres bil til salg så den ryger direkte
ned i databasen......

ANYONE? *Ss*

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-04-02 12:09

"Tina" <tinachristiansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave både en søgefunktion + en funktion således at folk der
> besøger sitet kan smide deeres bil til salg så den ryger direkte

Har du læst denne her: <URL: http://www.html.dk/tutorials/asp/>?

Hvis du har kan det ikke være helt umuligt at lave ovenstående.

--
Jakob Andersen

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 11-04-02 12:44

Tina wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> jeg er NØDT til at fatte hvordan man kæder en
> database sammen med en hp?

Her er 6 lektioner om netop dette emne:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion17.asp
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion21.asp
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion22.asp

> jeg skal lave både en søgefunktion + en funktion
> således at folk der besøger sitet kan smide deeres
> bil til salg så den ryger direkte ned i databasen......

Soegefunktionen kan du finde en guide til her:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/search.asp

Funktionen med at brugerne skal kunne opdatere databasen er
beskrevet i lektion 20 (jfr. ovenstaaende).

Held og lykke med koderne!
Jonas