sortere efter dato!
Fra : Heine Laursen

Dato : 11-04-02 09:09

Hvordan er det nu lige jeg sortere efter dato i mysql?

SELECT * FROM tabel WHERE id = '1' SORT BY datofelt ??

Fra : Heine Laursen

Dato : 11-04-02 09:20

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in

> Hvordan er det nu lige jeg sortere efter dato i mysql?
>
> SELECT * FROM tabel WHERE id = '1' SORT BY datofelt ??

Nå ja, det er vist SELECT * FROM tabel WHERE id = '1' ORDER BY datofelt

Mvh
Heine Laursen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-04-02 09:26

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> skrev:

> Hvordan er det nu lige jeg sortere efter dato i mysql?
>
> SELECT * FROM tabel WHERE id = '1' SORT BY datofelt ??

Udskift SORT med ORDER - så er den hjemme.

Hvis du vil vende sorteringsrækkefølgen tilføjer du DESC efter
feltnavnet - og hvis du vil sortere på flere felter adskilles de
med komma:

Et par eksempler:

SELECT * FROM tabel ORDER BY datofelt
SELECT * FROM tabel ORDER BY datofelt DESC
SELECT * FROM tabel ORDER BY postnr, datofelt
SELECT * FROM tabel ORDER BY postnr DESC, navn, datofelt DESC

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Heine Laursen