ALDI- 2GHz MEDION-PC
Fra : Jens Jensen

Dato : 11-04-02 06:49

Har lige købt denne fede maskine, men hvilket bundkort er det der sidder i
?. Er det MEDION's eget (M3500) eller har de bare fået lov til at sætte
deres navn på et eller andet asiatisk produceret mærkevarer bundkort ?

Fra : Leony

Dato : 11-04-02 08:27

"Jens Jensen" <jens@jensen.com> skrev i en meddelelse

> Har lige købt denne fede maskine, men hvilket bundkort er det der sidder i
> ?. Er det MEDION's eget (M3500) eller har de bare fået lov til at sætte
> deres navn på et eller andet asiatisk produceret mærkevarer bundkort ?

Det er nok noget kinesisk de har købt.
Prøv her hvis du vil finde ud af hvad det er:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-04-02 08:58

"Jens Jensen" <jens@jensen.com> wrote in message
> [...]
sætte
> deres navn på et eller andet asiatisk produceret mærkevarer bundkort ?

De har vist tidligere brugt Microstar og Asus. Der må stå nogle numre
derpå du kan bruge til at identificere det med.

- Lars

Fra : Michael Thomsen

Dato : 11-04-02 10:11

Når du starter maskinen op står der et nummer nede i bunden af skærmen
(imens rammene tæller op) tryk pause så kan du skrive dem ned.. Søg efter
dem på den side du fik af Lars J.

Fra : Jørn Hansen

Dato : 11-04-02 12:23

"Jens Jensen" <jens@jensen.com> wrote:

>?. Er det MEDION's eget (M3500) eller har de bare fået lov til at sætte
>deres navn på et eller andet asiatisk produceret mærkevarer bundkort ?

Hej,

maskinen er blevet testet af PC-Welt. Du kan læse mere om maskinen
her:

http://www.pc-welt.de/news/hardware/22981/4.html

Er du så tilfreds med maskinen? Jeg tæller knapper men er meget
fristet af tilbudet

Mvh
Jørn

Fra : Henning

Dato : 11-04-02 12:45

>Er du så tilfreds med maskinen? Jeg tæller knapper men er meget
>fristet af tilbudet

Jeg tror du skal tælle hurtigt - disse slagtilbud plejer at blive
revet væk!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : BOB

Dato : 11-04-02 12:58

Har en ældre aldi model. Det eneste sted du kan få updates til motherboard
og cpu er på deres hjemmeside i tyskland, så man må gå ud fra at det er
deres "egne" eller at de får dem produceret dem specielt til dem.
BOB

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-04-02 13:34

Tak for alle svarene. Jeg har sporet bundkortet til at være et lettere
modificeret
MSI MS-6513 fra Microstar, hvis andre skulle være intereseret i at vide
dette

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 16-04-02 10:36

> [...]
> ?. Er det MEDION's eget (M3500) eller har de bare fået lov til at sætte
> deres navn på et eller andet asiatisk produceret mærkevarer bundkort ?
Også jeg har anskaffet denne PC.
Hvis du søger en mere uddybende og omfattende teknisk forklaring, end den
der er at finde i instruktionshæftet, så log på
www.pcwelt.de
Her bliver bl.a.dit spørgsmål besvaret med "Die Ultra-ATA-100-Festplatte im
Aldi-PC hat eine Gesamtkapazität von 80 Gigabyte und kommt aus dem
Hause Seagate"
Ganske vist på tysk, men alligevel---den er til at komme igennem.

Mvh Bjarne