Isrels plads i København
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 11-04-02 06:19

Københavner og andet godtfolk mød op og stødt Israel sammen med Moses
Hansen.
Følende er fra Moses Hansens andagt på nettet.
Velkommen til Regnbuen - og velkommen til
Israels Plads i København forstået på denne måde:

På grund af de kolossal mange reaktioner på Israel-akti-
onen i Århus har jeg udskudt min rejse til Norge et par
dage for at kunne følge op på reaktionerne. Da jeg i
morges var i bøn kom det stærkt til mig:

KALD TIL SAMLING PÅ ISRAELS PLADS
I KØBENHAVN DENNE KOMMENDE SABBAT.

D.v.s. fra solnedgang fredag aften kl. 20.00
til lørdag aften solnedgang kl. 20.00.

PS. Personlig håber jeg at mange møder op.

--
Med Kærlig hilsen Fra Børge.
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Isja

Dato : 11-04-02 11:22

Jeg håber alle der har mulighed for det, vil støtte dette hårdt
tiltrængte projekt!!

Hvis nogen har nervøse overvejelser p.gr.a. sidste week-ends hændelser i
Århus, kan jeg kun sige, at aviserne IKKE har gengivet andet end halve
sandheder og løgne om den meget fredelige og fuldt lovlige aktion i
Århus.
Lad jer endelig ikke skræmme væk af den grund - Israel har brug for ALLE
KRISTNE der tror på Guds hellige ord og regner det for sandhed!!

Shalom
Isja

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-04-02 12:36

"Isja" <Isja.news@kandu.dk> writes:

> Lad jer endelig ikke skræmme væk af den grund - Israel har brug for ALLE
> KRISTNE der tror på Guds hellige ord og regner det for sandhed!!

Israel har brug folk, som stifter fred.

Israel har ikke brug for folk, som bifalder, at de begår fascistiske
overgreb på uskyldige.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-04-02 10:13

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:

> Israel har ikke brug for folk, som bifalder, at de begår fascistiske
> overgreb på uskyldige.

Hvilket Israel heller ikke gør.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 11-04-02 20:57

On Thu, 11 Apr 2002 10:22:20 GMT, "Isja" <Isja.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>hændelser i Århus, kan jeg kun sige, at aviserne IKKE har gengivet
>andet end halve sandheder og løgne om den meget fredelige og fuldt

Så længe jeg kan huske har Børge i Viborg reklameret for disse "hurra
for Israel" aktioner, men den i Århus er den eneste jeg nogensinde
mindes opnåede at blive dækket i aviserne. Allerede Glistrup vidste at
det gælder om at få sig en god moddemonstration, hvis man vil have sit
budskab ud. Hans 1. maj happenings i fælledparken gik da også over i
danmarkshistorien.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
11 apr AD 2002
Skt. Stanislaus af Krakow

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 11-04-02 21:53

"Isja" <Isja.news@kandu.dk> mælte sligt:

>Jeg håber alle der har mulighed for det, vil støtte dette hårdt
>tiltrængte projekt!!

Det vil jeg ikke, men sådan er vi så forskellige.

> [...]
>Århus, kan jeg kun sige, at aviserne IKKE har gengivet andet end halve
>sandheder og løgne om den meget fredelige og fuldt lovlige aktion i

Det har du sagt flere gange nu, men vil du ikke uddybe, hvori disse løgne og
halve sandheder består? Hvis du *har* beskrevet dette, så må jeg have overset
det.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Fortasse creditis me aliquid grave ac memorabile Latine dicturum esse.
Vere fures. Etenim perlecturus sum vobis catalogum lavandariorum. Hic

Fra : Isja

Dato : 12-04-02 11:12

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev d. 11-04-02 21:53 dette indlæg :
> [...]

løgne og
> halve sandheder består? Hvis du *har* beskrevet dette, så må jeg have

Det vil jeg da meget gerne

Halv sandhed nr.1: Jyllandsposten skrev om aktionen 08/04 kl.03.00: At
Moses Hansen's "Tilhængere i ekstase brød ud i Amen og Halleluja og
strakte hænderne mod himlen"...
Temmelig fordrejet tolkning af situationen. Der var hverken tale om
ekstase eller andre religiøse mærkværdigheder, men hvordan mon det
bliver opfattet af kirkefremmede læsere? Og så vidt jeg så, var der kun
nogle få stykker der holdt en hånd i vejret, men det var ikke under
"Amen-råbene" men under sangene!

Halv sandhed nr.2: DR Nyhederne - Indland 8.april kl.05.45: "En gruppe
unge pro-palæstinensere angreb talerne, og senere kom det til regulær
gadekamp"
Dette er både en halv sandhed og en direkte løgn. Det var ikke talerne
(i flertal) der blev angrebet, men Moses Hansen blev angrebet en enkelt
gang. Sådan som denne artikel er skrevet, kan det kun forstås som om det
var mellem jøder/kristne og palæstinensere der var "regulær gadekamp".
Det er en direkte løgn. Det var kun mellem politiet og palæstinenserne
der var nogen form for "kamp".
Dertil skal siges, at alle medier har fastholdt, at det drejede sig om
&#8221;unge&#8221; eller endog drenge &#8211; der var så sandelig mange
granvoksne mænd blandt de ophidsede palæstinensere.

Halv sandhed nr.3: DR Nyhederne - Indland 8.april kl.05.45: "31
mennesker blev anholdt under voldsomme uroligheder ved en demonstration
til støtte for Israel"
Det er da rigtig nok, meeen... havde det ikke været mest fair, at
fortælle, hvem det var der blev anholdt? Sådan som sagen er beskrevet
kan det ikke tolkes meget anderledes, end at det i bedste fald må ha'
været en blandet forsamling af pro- og anti-israelske der blev
anholdt... Ikke EN af den yderst fredelige pro-israelske forsamling blev
anholdt eller irettesat af politiet.

Halv sandhed nr.4: Berlingske Tidende 8.april kl.07.35: Overskrift: "31
anholdt efter gadekampe i Århus"
Overskrifter gør som regel det største indtryk på folk, og denne her er
sand - javel - men misvisende så det vil noget!

Halv sandhed nr.5: Berlingske Tidende 8.april kl.07.35: "En
demonstration i Århus... provokerede søndag en gruppe palæstinensiske
unge så voldsomt, at det kom til gadekampe, og politiet anholdt 31
personer."
Igen... hvem var de 31 personer? Det skal man selv gætte og hvad tror du
de fleste gætter på? Gadekampe... igen... mellem hvem??

Halv sandhed nr.6: Ekstra bladet 8.april: Overskrift: "Moses skabte
had!"
Ifølge øjenvidner fra begge sider var hadet hos palæstinenserne sandelig
godt og grundigt tilstede før Moses Hansen sagde det første ord. Denne
overskrift er partisk og farvet i den grad og et stjerne-eksempel på
uobjektiv journalistik. Vel fik Moses stemningen i den palæstinensiske
(og særdeles ulovlige) moddemonstration til at nå kogepunktet - og det
vil jeg ikke tilslutte mig som en god ting, bestemt ikke! - men siges
til den kristne demonstrations retfærdighed (inkl. Moses Hansen) skal
det, at de flere gange hilste venligt og imødekommende på den
palæstinensiske moddemonstration med ord som "Guds fred til jer - vi
kommer med fred - vi ønsker fred" udtalt på arabisk! Disse ord blev sagt
fra scenen højt og tydeligt i højtalerne... hvor er det rapporteret???

Jeg kunne fortsætte meget lang tid endnu med udpensling af de "halve
sandheder"...

Løgn nr. 1: Ekstrabladet 8.April: "Århus midtby lignede en filial af
vestbreden"
Hvad gjorde den?? (det må da komme fra en journalist der hverken har
været på vestbreden eller i Århus i søndags)

Løgn nr. 2: Ekstrabladet 8.April: "Moses Hansen fra Herning forsøgte med
alle midler at ophidse herboende palæstinensere til voldelig konflikt"
(for det første er Moses Hansen ikke fra Herning, men fra Kolding -
manglende hjemmearbejde øger ikke ligefrem følelsen af troværdighed og
saglig behandling af emnet, gør det?)
Det er en direkte løgn, når Ekstra bladet skriver, at Moses Hansen med
alle midler forsøgte at ophidse til voldelig konflikt. Tvært imod talte
han fra scenen om ro og orden - både til den pro-israelske forsamling og
til den ulovlige palæstinensiske forsamling. Jeg kan ærligt sige, at
flere palæstinensere gentagne gange forsøgte, uden held, at provokere
til voldelig konflikt. De kastede med ting, skreg sjofelheder og
urimeligheder, osv.

Løgn nr. 3: Ekstrabladet 8.April: "... der havde fundet det opputunt at
arrangere en "pro-israel-demonstration" i hjertet af smilets by"
Det var jo ikke ligefrem en impulsiv indskydelse (og i øvrigt var den
ikke kun arrangeret af Moses Hansen, men han er bare den eneste der er
blevet nævnt for at hidse hans modstandere så meget som muligt op).
Aktionen "Kærter for Israel" var arrangeret et par måneder i forvejen.
D.v.s. FØR den nuværende situation i mellemøsten i det hele taget brød
ud og altså ikke direkte relateret til den igangværende konflikt.

Løgn nr. 4: Ekstrabladet 8.April: "Fra starten kl. 18 havde en mindre
flok palæstinensere iværksat en mod-demonstration, men holdt sig nogle
meter bag de syngende Moses-diciple, som næsten alle stod med det
israelske flag. Araberne havde ikke en chance for at tage til genmæle
mod Hansens mikrofoner og højtalere"
Israel-aktionen/demonstrationen (kald det hvad I vil) var fuldt lovlig
og anmeldt og godkendt af politiet laaaang til i forvejen. Den
palæstinensiske mod-demonstration var ulovlig! Hvorfor finder
ekstrabladet og de andre aviser og nyhedsmedier ikke grund til at nævne
denne vigtige detalje?
"...men holdt sig nogle meter bag..." Dette er løgn. Jeg så selv, sammen
med flere andre, at palæstinenserne blev holdt AF POLITIET nogle meter
bag den pro-israelske forsamling. En gang brød nogle palæstinensiske
mænd ind i den pro-israelske forsamling for at starte uroligheder idet
de knækkede et israelsk flag og forsøgte at løfte det palæstinensiske
flag under råben og skubben midt i den pro-israelske forsamling.. er det
så korrekt, at skrive, at de "holdt sig nogle meter bag" eller er det en
direkte og meget misvisende løgn?
"...næsten alle stod med det israelske flag..." Igen kan jeg kun sige,
at den pågældende journalist næppe har været tilstede på storetorv her i
Århus søndag aften...
""...Moses-diciple..." - wauw... den var kulørt hva'?
"...Araberne havde ikke en chance for at tage til genmæle..." Jo det
havde de, og det gjorde de. Flere gange overdøvede de fuldstændig
højtalerne. Derfra hvor jeg og min veninde stod (nogle meter ud til
siden fra begge flokke) kunne vi flere gange kun hører palæstinenserne.
En ung mand (en tilskuer som vi) gik hen og spurgte en politimand, om
den palæstinensiske demonstration overhovedet var lovlig - det var den
ikke sagde politimanden venligt. Den unge mand spurgte så, om politiet
ikke havde pligt til at gøre noget fordi de totalt saboterede en lovlig
anmeldt demonstration - jo det havde politiet faktisk, men hvordan
skulle de gøre det lød modspørgsmålet... Og så kritiseres Moses Hansen
for at sige, at Islam i nogle tilfælde dikterer dansk lov og orden...
Regn det selv ud!

Løgn nr. 5: TV2 Nyhederne 8.April kl.07.15: "Dog blev politiet først i
går bekendt med, at arrangementet var pro-israelsk..."
Total løgn. Politiet ringede selv til Moses Hansen dagen i forvejen
(altså dagen før den dag hvor TV2 påstår at de IKKE vidste aktionen var
pro-israelsk) og bad ham aflyse arrangementet p.gr.a. muligheden for
ballade.
Igen - aktionen var anmeldt et par måneder i forvejen og politiet vidste
godt hvad overskriften var.

...og jeg kunne blive ved...

Jeg er ikke som sådan "for" Moses Hansen og jeg er ikke fanatisk
tilhænger af andet end sandheden - men ret skal være ret... og det er
det ikke i Danmark for tiden!!!

Isja

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-04-02 10:13

> [...]

> &#8221;unge&#8221; eller endog drenge &#8211; der var så sandelig mange
> granvoksne mænd blandt de ophidsede palæstinensere.

Og hvordan definerer du forskellem mellem "unge", "endog drenge" og så
"granvoksne mænd"?

Der er ganske mange 27-årige der fastholder at de, i og med at de stadig
er "unge" endnu er "drenge". Faste definitioner forefindes dog ikke ...

Men i øvrigt er det da rigtigt at den danske befolkning i årtier er
blevet udsat for et antiisraelsk bombardement fra journalisternes side.

Fra : Kurt Jensen

Dato : 11-04-02 22:20

Børge Højlund Jensen <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a936cf$1d9$1@sunsite.dk...

> Københavner og andet godtfolk mød op og stødt Israel sammen med Moses
> Hansen.

Vi lever i et frit land så værsågod.

Måske er det en go' idé at overveje et par ting før man går med:

HVEM demonstrerer I for? Israelerne? Palæstinenserne?, Begge skal sige JA
til en hurtig fredsslutning, Stop terroren nu"?
Går I ind for at tilgodese eller forkaste begge siders religiøse krav på
dette eller hint, eller går I helt enøjet ind for den ene part?
Er det for jeres egen skyld I demonstrerer eller bliver i bare brugt af
Moses Hansen?
HVAD vil I opnå: Fred i regionen? To stater? Flere bosættelser? Mere terror?
Andet?

Ha' en go' demonstration.

Kurt

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 12-04-02 12:10

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

ps
sabbat på ISRAELS PLADS
i København. Den begynder nu fredag aften den
12. april kl. 19.00 - og slutter lørdag aften kl. 19.00.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-04-02 12:36

> ps
> sabbat på ISRAELS PLADS
> i København. Den begynder nu fredag aften den
> 12. april kl. 19.00 - og slutter lørdag aften kl. 19.00.

Ja, det har du jo fortalt tidligere!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 12-04-02 12:45

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Men ikke klokeslet.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-04-02 12:59

> Men ikke klokeslet.

Men nu begynder sabbaten altså heller ikke kl. 19.00 men kl. 20.00

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 12-04-02 13:09

> "Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

nej demoen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-04-02 13:14

> nej demoen.

Slutter demonstrationen så i så god tid for sabbattens start a jøder
og zionister kan nå at komme hjem inden sabbatten begynder, ellers kan
de jo få problemer med rabbinernes krav om overholdelse af de af dem
opfundne påbud angående sabbatten?

Har Moses Hansen tænkt sig at tage hensyn til dette, når han nu så
gerne vil gøre sig til talsmand for jøderne?

NB:
lad gerne en sætning eller stå, så man kan se hvad det er for et
udsagn du svarer på! Ellers er du blevet ret så god til at formattere
din indlæg rigtigt, tak for det!