frygt
Fra : Søren S.Mikkelsen

Dato : 01-02-01 21:27

Frygt ser man måske normalt ikke som en synd..Hvis en frygter for at
komme til tandlægen, ser vi ikke ned på personen...men har mere
medlidenhed... Men frygt for døden...døden eller hvad man også kunne
kalde for en "lille dommens dag" for efter ens død opstår man jo til
dom.
Hvis jeg frygter en person dømmer du jo faktisk også ham på sin måde. Du
ønsker jo ikke at spejle dig selv i ham

Gud er kærlighed, og den, der bliver i kærligheden,
bliver i Gud, og Gud bliver i ham. v17 Deri er
kærligheden fuldendt i os: at vi har frimodighed på
dommens dag; for som han er, er også vi i denne
verden. Frygt findes ikke i kærligheden, v18 men den
fuldendte kærlighed fordriver frygten, for frygt er
forbundet med straf, og den, der nærer frygt, er ikke
fuldendt i kærligheden. v19 Vi elsker, fordi han
elskede os først. v20 Hvis nogen siger: »Jeg elsker
Gud,« men hader sin broder, er han en løgner; for den,
der ikke elsker sin broder, som han har set, kan ikke
elske Gud, som han ikke har set. v21 Og dette bud
har vi fra ham: Den, der elsker Gud, skal også elske
sin broder.

S.

Fra : pmj

Dato : 01-02-01 23:53

"Søren S.Mikkelsen" wrote:

> [...]
> elske Gud, som han ikke har set. v21 Og dette bud
> har vi fra ham: Den, der elsker Gud, skal også elske

Det var lidt speciel. Jeg fik ikke helt tag i poenget