Ident i irc
Fra : Ikaro

Dato : 10-04-02 22:52

hej.
Hvordan få man ident til at virke med linux ?
~ikaro@ sådan ser den ud .. det duer ikke .
evt en link hvor jeg kan læse om det ?
mdk 8.2

tak.
------------
Hilsen Ikaro
232767

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-04-02 21:17

On Wed, 10 Apr 2002 23:52:24 +0200, Ikaro wrote:

> Hvordan få man ident til at virke med linux ?

Installerer en identd. Jeg bruger nullidentd og er glad for den.

Mvh.

--
"Ett, två, tre, pang på rödbetan." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Ikaro

Dato : 10-04-02 23:58

Adam Sjøgren wrote:

> Installerer en identd. Jeg bruger nullidentd og er glad for den.

OK .. har hented den og installered den ( make )
men ... efter hvad README siger , skal man start den fra inetd ,
jeg har ikke inetd men xinetd og det ser som den config file bruger nogle
andre commandoer...
så faktisk lige nu , ved jeg ikke hvordan jeg skal starte den :(
kan du , måske , forklare mig , hvad jeg skal gøre ?
Tak

------------
Hilsen Ikaro
232767

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-04-02 22:09

On Thu, 11 Apr 2002 00:58:19 +0200, Ikaro wrote:

> [...]
> nogle andre commandoer... så faktisk lige nu , ved jeg ikke hvordan
> jeg skal starte den :( kan du , måske , forklare mig , hvad jeg skal

Det kan "man xinetd" sikkert klare.

Mvh.

Fra : Ikaro

Dato : 11-04-02 15:19

"Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> wrote :
> Det kan "man xinetd" sikkert klare.

Ja , det kan den sikkert nok hvis man ved hvordan .. men efter 3 dags har
jeg ikke kunne fået den til at fungere så nu gider jeg simplehen ikke mere.
Jeg kan godt bruge min tid på noget lidt mere produktiv.
ellers mange tak for hjælpen.

-----
Ikaro

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-04-02 15:40

On Thu, 11 Apr 2002 16:18:41 +0200, Ikaro wrote:

> Ja , det kan den sikkert nok hvis man ved hvordan .. men efter 3
> dags har jeg ikke kunne fået den til at fungere så nu gider jeg
> simplehen ikke mere.

Har du virkelig brugt tre dage på at læse manualen til xinetd?

Det var da vildt.

Det er lige før jeg får lyst til at installere den, bare for at se
manualsiden...

Mvh.

Fra : DUdsen

Dato : 11-04-02 19:00

<afsendt & sendt>

Ikaro wrote:

> hej.
> Hvordan få man ident til at virke med linux ?
> ~ikaro@ sådan ser den ud .. det duer ikke .
> evt en link hvor jeg kan læse om det ?
> mdk 8.2

urpmi identd burde klare ærterne helt ude sved på panden og alt det der.

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Allier dig med den der søger sandheden men frygt den der kender den.