E21021 DDOS shaft synflood incoming
Fra : JOHANSEN

Dato : 10-04-02 15:36

Min firewall angiver dagligt følgende:
E21021 DDOS shaft synflood incoming
Intrusion detection system --> OUTGOING og en IP adresse tilhørrende en
udbyder WARSZAWA-TPSA-NEOSTRADA

Jeg har søgt på google, men ikke rigtigt fundet svar på hvad det er
Er der en her i gruppen der kan hjælpe mig med hvad der "spøger"
Skal jeg lede efter programmel på min egen maskine eller kommer det udefra?

Jeg har renset ud i maskinen med Add-aware - da jeg formodede at det stammer
fra noget spyware eller lignende, men uden succes
Hvad skal jeg lede efter og hvad betyder det?

På forhånd tak

Jens Johansen

NB. Ved "reply" til e-mail
SLET_ adresse _DETTE

Fra : Peter Kruse

Dato : 11-04-02 17:53

"JOHANSEN" <SLET_News@Johansen.dk_DETTE> skrev i en meddelelse
> Min firewall angiver dagligt følgende:
> E21021 DDOS shaft synflood incoming
> Intrusion detection system --> OUTGOING og en IP adresse tilhørrende en
> udbyder WARSZAWA-TPSA-NEOSTRADA
Hej,
Det din IDS fanger, er mønstre fra et distributed denial of service angreb
mod din host. Du kan finde specifikke oplysninger om hvad din firewall (IDS)
forsøger at sige
her:http://cve.mitre.org/cgi-bin/cvename.cgi?name=CAN-2000-0138
VenligstPeter Kruse

Fra : JOHANSEN

Dato : 12-04-02 14:13

"Peter Kruse" <kruse@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Det din IDS fanger, er mønstre fra et distributed denial of service angreb
> mod din host. Du kan finde specifikke oplysninger om hvad din firewall

Hej Peter

Tak for dit svar, jeg vil kigge lidt på den side du refererer til.
Nu skal man jo ikke blive paranoid over alt en firewall kommer op med, men
når alarmerne danner et kontinuerligt mønster, så er det vel værd at kaste
en blik på.

Med venlig hilsen
Jens