Excel automatisk gem
Fra : Malene Nørgaard

Dato : 10-04-02 15:02

I word Office 2000 kan man sætte programmet op til automatisk at gemme
dokumnet man arbejder feks hvert 10 min.
Men hvad og hvor gør man det samme i Excel ???????????
mvh
Malene

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-02 15:06

"Malene Nørgaard" <waterroad@yahoo.com> skrev:

> I word Office 2000 kan man sætte programmet op til automatisk
> at gemme dokumnet man arbejder feks hvert 10 min.
> Men hvad og hvor gør man det samme i Excel ???????????

Søg i onlinehjælpen efter "autogem".

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 11-04-02 08:43

ja, ja

mn

Fra : Stig

Dato : 10-04-02 15:22

Er det ikke en Add-on, i tools/værktøjer menuen???

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 11-04-02 08:41

Jo, det er det

mn

Fra : pre

Dato : 10-04-02 18:35

On the Tools menu, click AutoSave.
If the AutoSave command is not on the Tools menu, you must install the
AutoSave add-in.
Select the Automatic save every check box.
In the Minutes box, enter how often you want Microsoft Excel to save
workbooks.
Select any other options you want.

pre

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 11-04-02 08:40

mange tak
mn

Fra : Mads Leth

Dato : 11-04-02 07:19

Jeg har prøvet autogem og den virker IKKE efter hensigten idet den gemmer
ned oven i den oprindelige fil f.eks. hvert 10 min. Det er ret uheldigt hvis
man f.eks. har en mappe man vil redigere lidt i og så gemme under et nyt
navn. Mens man arbejder vil den gamel fil blive overskrevet, hvilket
naturligvis ikke er hensigiten. jeg har imidlertid hørt at der er en back-up
funktion indbygget i XP versionen........

Mads

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 11-04-02 08:40

Tak for det og øv
mn

Fra : Leo Heuser

Dato : 11-04-02 10:11

Hej Malene,

Du kan måske bruge denne løsning, som jeg sendte til en
anden bruger:

Leo Heuser

--------------------------------

Richard

Du kan bruge On Time, fx noget i denne stil:

I ThisWorkBook

Application.OnTime NextTime, "SaveBackup", schedule:=False
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=ActiveWorkbook.FullName, _
FileFormat:=xlNormal, CreateBackup:=True
Application.DisplayAlerts = True

NextTime = Now + TimeValue("00:05:00")
Application.OnTime NextTime, "SaveBackUp"
End Sub

I et almindeligt modul:

Public NextTime

Sub SaveBackUp()
ActiveWorkbook.Save
NextTime = Now + TimeValue("00:05:00")
Application.OnTime NextTime, "SaveBackUp"
End Sub

Kopien bliver gemt under navnet

Sikkerhedskopi af <Filnavnet>.xlk (i den danske version)

Hvis du på et tidspunkt åbner denne fil, vil du få dannet
en sikkerhedskopi af denne, der hedder
Sikkerhedskopi af Sikkerhedskopi af <Filnavnet>.xlk
da koden også ligger i sikkerhedskopien, osv.
Du vil også få et par "sjove" fejlmeddelelser

Leo Heuser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-04-02 10:34

"Mads Leth" <email@email.dk> skrev:

> [...]
> naturligvis ikke er hensigiten. jeg har imidlertid hørt at der
> er en back-up funktion indbygget i XP versionen........

Det kan også lade sig gøre i v. 2000 - omend det er lidt
omstændeligt. Se vejledning på
http://office.microsoft.com/assistance/2000/ExAutoSave.aspx

Fra : pre

Dato : 11-04-02 11:08

Excel har en udmærket, halvvejs skjult, funktion der gemmer en kopi i en
"Standard ReserveKopi". Den vil så altid kunne indeholde den aktuelle
arbejdsbog. Hvis den der har problemet kan håndtere en makro, er det en
smal sag at lave en sådan. Kun har jeg lidt svært ved at automatisere det
men med en genvej er det altid en forbedring
pre

..

Fra : pre

Dato : 14-04-02 14:41

Malene!

Hvis du vælger en makroløsning, vælg Leo Heusers. Det er IMO langt den
bedste.
pre

Fra : Ole Axelsen

Dato : 14-04-02 23:07

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Malene!
>
> Hvis du vælger en makroløsning, vælg Leo Heusers. Det er IMO langt den
> bedste.

Jeg fik for nogen dage siden et link til en side med Autogem til Excel. Det
virker rigtig fint. Jeg husker ikke sidens adresse, men måske vedkommende
igen lige vil poste linket??

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.