ALDI Subwoofer 5.1 problem
Fra : Jens Jensen

Dato : 10-04-02 14:17

Har købt sådan et surround sæt.
Har et SB digital 5.1 lydkort i min PC.
Har ingen manual til mit lydkort.
Har forbundet mit sæt og det hele virker - næsten da. Der mangler lyd i
bagerste venstre højttaler. Bytter jeg lidt rundt på stikkene virker de fire
surround højtalere men ikke Center højttaleren.
Men måske er det bare fordi jeg ikke tester med et spil der er lavet til 5.1
eller hvordan?

I manualen til sættet står der at jeg på mit lydkort skal bruge følgende
indgange:
Subwoofer/Center bøsning.
Front bøsningen.
Rearbøsningen.
Men hvor sidder de på mit lydkort. Da jeg ingen manual har kan jeg ikke "hit
u`aèt". Nogle der har oplysningerne?.

På forhånd tak.
/Jens.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 10-04-02 17:15

"Jens Jensen" <cow-one@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Har købt sådan et surround sæt.
> Har et SB digital 5.1 lydkort i min PC.
> Har ingen manual til mit lydkort.

Du kan finde manual til lydkortet på Creatives hjemmeside under support.

Mvh.

Mads

Fra : lars

Dato : 11-04-02 09:31

på mit augegy kort
skal "digital ud " stikket bruges til center
out 1 er til front
og out 2 er til bag højtalerne.

det er nok nogenlunde det samme på dit vil jeg tro - dog uden at være 100%
sikker..

hilsen
lars

ps:
det er dog kun dvd film der udnytter 5.1 systemet fuldt ud.
har du eventuelt "medal of honor" spillet ??
der kan du instille lyden til souround, og det lyder kanon.

Fra : lars

Dato : 11-04-02 09:35

hov jeg glemte vist at sige
at sound blaster driveren skal stilles til at bruge
"5.1 højtalere " det gør man i "mixer" programmet, der
er en del af sound blaster briveren.
her kan du også teste 5.1 setuppet.
Det sker ved at der sendes et signal ud til hver højtaler på skift.

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-04-02 11:35

Hej.
Tusind tak for hjælpen - det virker perfekt nu.
Dejligt at man har folk i Ng der er villig til at hjælpe andre når nøden er
størst.
Takker igen.
/Jens.

Fra : BountyKiller501

Dato : 11-04-02 17:06

<Snip>

Jeg har nøjagtig samme problem: ingen lyd i venstre baghøjttaler. Har
indstillet kortet til 5.1 og testen virker på alle højttalere på nær omtalte
venstre rear.
Iøvrigt er jeg noget skuffet over sættet som helhed. Skulle nok have købt
Hercules XPS 510 i stedet for. Aldrig mere Aldi-bras!