Checksum error??
Fra : [8400]TAV

Dato : 10-04-02 12:29

Hej NG.
Jeg har lige monteret et Biostar Microatx MB,.
Når jeg starter op får jeg en BIOS ROM checksum error.
Det er et ældre MoBo M7VKA, så kan det være fordi jeg bruger dobbeltsidet
RAM ?
Et par gange er den startet op uden fejlen, men også kun et par gange.
Nogen forslag??
Mvh. Tor

Fra : [5250] Jens

Dato : 10-04-02 13:05

[8400]TAV wrote:
> [...]
> Når jeg starter op får jeg en BIOS ROM checksum error.
> Det er et ældre MoBo M7VKA, så kan det være fordi jeg bruger dobbeltsidet

Næh, det er netop singlesidet RAM som kan give problemer på ældre boards.

> Et par gange er den startet op uden fejlen, men også kun et par gange.
> Nogen forslag??

Fladt batteri?

Fra : [8400]TAV

Dato : 10-04-02 13:26

Jeg prøver det med batteriet.
Jeg har prøvet med en monster PSU, men det hjalp heller ikke.
Flere forslag ???
Mvh. Tor

Fra : [8400]TAV

Dato : 10-04-02 15:09

Hej NG.
Nu virker den!!!

Jeg købte et nyt batteri; men det virkede ikke.
Så forsøgte jeg det uovertrufne tryk, ryst, hiv og drej-metode:

1. Ryk og tryk let i alle ledninger og kontakter.
2. Tryk gentagne gange på bioschippen.
3. Træk og skub let, men fyndigt i alle instikskort.
4. Vrid ganske let i køleren.
5. Tap på batteriet 6-8 gange.
6. Sig trylleformularen "Nu starter du fanneme, din lede maskine!!"
7. Tryk på startknappen.

Nu vil ca. 99% af alle maskiner gå problemfrit igang, og lur mig om min ikke
også gjorde det.
Mvh. Tor

Fra : Andrew

Dato : 11-04-02 15:42

You're the man!!!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-02 14:33

"[8400]TAV" <torval@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej NG.
> Jeg har lige monteret et Biostar Microatx MB,.
> Når jeg starter op får jeg en BIOS ROM checksum error.

Kan det være du ikke har opsat processer hastighed i bios?

Mit Abit kort,, siger det samme efter en bioa upgrade fx...