ram til oldsag . Olivetti PCS46/C
Fra : Rene

Dato : 09-04-02 23:04

Hej gruppe :)

Jeg er den lykkelige(?) ejer af en gammel Olivetti PCS46/C (BU 313-XXXX).
Jeg havde tænkt mig, at jeg ville stoppe to ISA-netkort i den, og anvende
den som linux-firewall (floppyfw er rar ;), men .. jeg skal have stoppet
noget mere ram i den før det kan ske. Nu hænger det sådan sammen, at der
kun er eet slot til ekstra RAM, og stemmer har fortalt mig, at det skal
være 72pins EDO-ram med paritet og ting. Og for at gøre det bedre, så
skal det være Olivetti-kompatibel ram. Jeg har en gammel 8mb IBM-klods
liggende med paritet, men maskinen nægter pure ethvert kendskab til den.

Da jeg efterhånden er bange for, at det bliver sværrere at finde noget
RAM til denne maskine end det var at finde en setup-diskette til den, så
skriver jeg nu i min nød til denne gruppe - Ved nogen noget? Har nogen
evt. noget ram liggende der kan køre i en så gammel Olivetti-maskine? -
Hvis nogen bare kan producere et partnummer eller noget, så ville det
være en lille hjælp

På forhånd tak

/rene

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 10-04-02 07:58

"Rene" <*rene*@serverrummet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. noget ram liggende der kan køre i en så gammel Olivetti-maskine? -
> Hvis nogen bare kan producere et partnummer eller noget, så ville det

Hej

Mig bekendt skal der hverken paritets- eller EDO-ram i denne maskine. Blot
alm FPM-ram. (har i øvrigt aldrig hørt om speciel Olivetti-ram ....i
hvertfald ikke i almindelige maskiner).

--
Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 800 vitser!!!)

Fra : Rene

Dato : 13-04-02 17:10

On Wed, 10 Apr 2002 08:58:26 +0200, Peter Brandt Jørgensen wrote:

> [...]
> Blot alm FPM-ram. (har i øvrigt aldrig hørt om speciel Olivetti-ram
> ....i hvertfald ikke i almindelige maskiner).

hmm .. okææ nu har jeg så prøvet med både en 8mb EDO-klods 8med paritet
- IBM) og en 16mb klods (sikkert uden paritet) uden held. Jeg har fået at
vide af en anden gut, at der skulle speciel ram i..

FPM-ram?

Mvh

/rene

Fra : Henning

Dato : 13-04-02 17:28

On Sat, 13 Apr 2002 16:09:41 GMT, Rene <*rene*@serverrummet.dk> wrote:

>hmm .. okææ nu har jeg så prøvet med både en 8mb EDO-klods 8med paritet
>- IBM) og en 16mb klods (sikkert uden paritet) uden held. Jeg har fået at
>vide af en anden gut, at der skulle speciel ram i..

Almindelig paritetsram - IKKE Ibm-ram...

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Rene

Dato : 15-04-02 11:16

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote in message news:<v3ngbughtd520ah51t3ldj8tpi6lsksa4g@4ax.com>...

> Almindelig paritetsram - IKKE Ibm-ram...

Ja ok - nu ved jeg så heller ikke engang om den IBM-klods virker i
andre maskiner.
FPM-ram? Hvad er det? - Jeg har kunnet finde det her om det:
http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci213955,00.html
Er der noget specielt jeg skal lede efter? Det _skal_ være med paritet
til omtalte maskine, ik?

på forhånd tak

/rene