/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
erfaringer med DIVEX ??
Fra : Dion K.W. Lund


Dato : 09-04-02 18:08

Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaringer med regulatorer og
ventiler/flasker/armaturer fra DIVEX

jeg påtænker at investere, men vil gerne høre andres erfaringer først..

m.v.h. Dion











 
 
Henrik Juhl (10-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Juhl


Dato : 10-04-02 22:31

Jeg har været den lykkelige ejer af en Divex 950 R regulator i nu ca. 8 år.
Den har virket upåklageligt og giver "stabil" luft uanset dybde. Det er en
rigtig gedigen regulator, i en tilsvarende god kvalitet.

På "minussiden" kan man sige at det i hvert fald ikke er verdens billigste
regulator, ligesom du her i DK måske kan få problemer med servicering.

Jeg kan se at PF er tilbage i denne NG, og har i vanlig "saglige" stil
kritiseret, produkter som ikke står på "positivlisten". Det bliver
interessant at høre om hans egentlige erfaringer med Divex.

Mvh

Henrik Juhl




"Dion K.W. Lund" <dions@email.dk> skrev i en meddelelse
news:a8v742$vot$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaringer med regulatorer og
> ventiler/flasker/armaturer fra DIVEX
>
> jeg påtænker at investere, men vil gerne høre andres erfaringer først..
>
> m.v.h. Dion
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Henrik Manley (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 11-04-02 07:17

> På "minussiden" kan man sige at det i hvert fald ikke er verdens billigste
> regulator, ligesom du her i DK måske kan få problemer med servicering.
>

Men selvgjordt er velgjordt ))))

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk



Dion K.W. Lund (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Dion K.W. Lund


Dato : 11-04-02 07:38

Ja, det er vel muligt at servicere og vedligholde 2.trinet selv. MEN jeg
foretrækker nu at overlade 1.trinnet til specialister

findes der ikke nogen i DK som servicerer DIVEX ?

m.v.h. Dion


"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
news:VCx2GCS4BHA.4012@gud.bends.dk...
> > På "minussiden" kan man sige at det i hvert fald ikke er verdens
billigste
> > regulator, ligesom du her i DK måske kan få problemer med servicering.
> >
>
> Men selvgjordt er velgjordt ))))
>
> --
> Henrik Manley
> m@nley.dk http://bends.dk
>
>



Henrik Manley (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 11-04-02 08:09

"Dion K.W. Lund" <dions@email.dk> skrev i en meddelelse
news:a93avl$14np$1@news.cybercity.dk...
> Ja, det er vel muligt at servicere og vedligholde 2.trinet selv. MEN jeg
> foretrækker nu at overlade 1.trinnet til specialister
>
> findes der ikke nogen i DK som servicerer DIVEX ?
>

Jeg kender ikke noget til DIVEX, men kender Henrik Juhl så det var en lille
intern bemærkning da han selv havde lavet lidt fusk med hans automat med
"sjove" følger.

Skal du købe automat vil jeg anbefale Apex da de er gode, billige at få
lavet service på og nemme at få reserveddele til. Om de er bedre/dårligere
end andre ved jeg ikke da jeg ikke normalt synes der er de store forskelle
på de forskellige automater.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dklger.




Dion K.W. Lund (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Dion K.W. Lund


Dato : 11-04-02 09:23

Okey doke

/Dion

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
news:30sO0eS4BHA.4012@gud.bends.dk...
> "Dion K.W. Lund" <dions@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:a93avl$14np$1@news.cybercity.dk...
> > Ja, det er vel muligt at servicere og vedligholde 2.trinet selv. MEN jeg
> > foretrækker nu at overlade 1.trinnet til specialister
> >
> > findes der ikke nogen i DK som servicerer DIVEX ?
> >
>
> Jeg kender ikke noget til DIVEX, men kender Henrik Juhl så det var en
lille
> intern bemærkning da han selv havde lavet lidt fusk med hans automat med
> "sjove" følger.
>
> Skal du købe automat vil jeg anbefale Apex da de er gode, billige at få
> lavet service på og nemme at få reserveddele til. Om de er bedre/dårligere
> end andre ved jeg ikke da jeg ikke normalt synes der er de store forskelle
> på de forskellige automater.
>
> --
> Henrik Manley
> m@nley.dk http://bends.dklger.
>
>
>



Allan Hansen (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 11-04-02 09:55


Henrik Manley <m@nley.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:30sO0eS4BHA.4012@gud.bends.dk...
> Jeg kender ikke noget til DIVEX, men kender Henrik Juhl så det var en
lille
> intern bemærkning da han selv havde lavet lidt fusk med hans automat med
> "sjove" følger.

Nu var det ret beset ikke automaten han havde fusket med, men et forsøg med
at fremstille sine egne lav og højtryksslanger. Jeg ville godt have set hans
ansigtsudtryk da han sad på 45 meter vand med et andet trin i munden og 1
meter slange mens luften drønede ud af 1. trinnet. Og som han siger om
Divex, så giver den rigelig luft på alle dybder

Allan Hansen




Dion K.W. Lund (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Dion K.W. Lund


Dato : 11-04-02 10:04

*SSS* stort grin !!!!

(håber ikke det fik alvolige konsekvenser...)

m.v.h. Dion

"Allan Hansen" <alhansen@rh.dk> skrev i en meddelelse
news:a93j0s$go3$1@sunsite.dk...
>
> Henrik Manley <m@nley.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:30sO0eS4BHA.4012@gud.bends.dk...
> > Jeg kender ikke noget til DIVEX, men kender Henrik Juhl så det var en
> lille
> > intern bemærkning da han selv havde lavet lidt fusk med hans automat med
> > "sjove" følger.
>
> Nu var det ret beset ikke automaten han havde fusket med, men et forsøg
med
> at fremstille sine egne lav og højtryksslanger. Jeg ville godt have set
hans
> ansigtsudtryk da han sad på 45 meter vand med et andet trin i munden og 1
> meter slange mens luften drønede ud af 1. trinnet. Og som han siger om
> Divex, så giver den rigelig luft på alle dybder
>
> Allan Hansen
>
>
>



Henrik Juhl (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Juhl


Dato : 11-04-02 23:35

Jeg kunne jo tænke mig til at i 2 sladretanter ikke kunne holde jer i
skindet.

Indrømmet så var det måske ikke det mest heldige gør-det-selv arbejde. Men
på daværende tidspunkt var det ikke muligt at skaffe reservedele i DK,
hvorfor jeg mere eller mindre var tvunget ud i dette gør det selv projekt.
Det skulle da heller ikke være noget større problem, lige at "mokke" en
lavtryksslange og et gevind sammen. Det var det !

Til andre der kunne få samme ide, vil jeg da godt her viderebringe min
erfaring, og sige at det nok er bedst at gøre det rigtigt første gang.
Morsomt nok viser det sig nemlig at trykket i slangen stiger i takt med at
dybden øges, hvilket ikke gør en test på lav dybde særlig effektiv.

En anden erfaring der blev gjort, var at luften fra en automat uden slange
til andet trinnet, "siver" temmelig hurtig ud af flasken. Når man dykker med
dobbeltventil er det tillige rigtig smart hvis man enten selv kan betjene
ventilerne eller dykke med en makker som man skylder penge, hvilket kunne
gøre hans interesse i at få dig med op i live, en smule større. I dette
tilfælde var mine arme en anelse for korte, og det lod ikke til at jeg
skyldte min makker noget nævneværdigt.

Bortset fra at jeg således ikke selv kunne lukke for luften til den defekte
automat, og min makker heller ikke "havde lyst" til det, foregik hændelsen
i god ro og orden. Efter en lidt forceret opstigning, fik vi lukket for
luften i overfladen, og returnerede straks i dybet for at foretage en
tillempet forsinket deko, på resterne af luften.

Efter dykket var vi således et par erfaringer rigere og man kunne fristes
til at citere det "gamle ordsprog": Alt hvad man ikke dør af, styrker.


Mvh

Henrik Juhl


"Allan Hansen" <alhansen@rh.dk> skrev i en meddelelse
news:a93j0s$go3$1@sunsite.dk...
>
> Henrik Manley <m@nley.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:30sO0eS4BHA.4012@gud.bends.dk...
> > Jeg kender ikke noget til DIVEX, men kender Henrik Juhl så det var en
> lille
> > intern bemærkning da han selv havde lavet lidt fusk med hans automat med
> > "sjove" følger.
>
> Nu var det ret beset ikke automaten han havde fusket med, men et forsøg
med
> at fremstille sine egne lav og højtryksslanger. Jeg ville godt have set
hans
> ansigtsudtryk da han sad på 45 meter vand med et andet trin i munden og 1
> meter slange mens luften drønede ud af 1. trinnet. Og som han siger om
> Divex, så giver den rigelig luft på alle dybder
>
> Allan Hansen
>
>
>



Dion K.W. Lund (12-04-2002)
Kommentar
Fra : Dion K.W. Lund


Dato : 12-04-02 05:29

Hej Henrik

...af skade bliver man klog....sjældent rig
jeg skal undlade at håne for dette eksempel på horibelt "gør det selv"
arbejde...vi kunne alle lære meget hvis flere stod frem og fortalte om
"bommerter"
eller "hold da kæft, det var tæt på"-situationer.

lige et spørgsmål for en god ordens skyld, må jeg lige vide hvad det var for
et 1.trin der "fes".....var det fx. DIVEX ??

m.v.h. Dion


"Henrik Juhl" <hjuhl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:ybot8.28517$iY5.914686@news010.worldonline.dk...
> Jeg kunne jo tænke mig til at i 2 sladretanter ikke kunne holde jer i
> skindet.
>
> Indrømmet så var det måske ikke det mest heldige gør-det-selv arbejde. Men
> på daværende tidspunkt var det ikke muligt at skaffe reservedele i DK,
> hvorfor jeg mere eller mindre var tvunget ud i dette gør det selv projekt.
> Det skulle da heller ikke være noget større problem, lige at "mokke" en
> lavtryksslange og et gevind sammen. Det var det !
>
> Til andre der kunne få samme ide, vil jeg da godt her viderebringe min
> erfaring, og sige at det nok er bedst at gøre det rigtigt første gang.
> Morsomt nok viser det sig nemlig at trykket i slangen stiger i takt med at
> dybden øges, hvilket ikke gør en test på lav dybde særlig effektiv.
>
> En anden erfaring der blev gjort, var at luften fra en automat uden slange
> til andet trinnet, "siver" temmelig hurtig ud af flasken. Når man dykker
med
> dobbeltventil er det tillige rigtig smart hvis man enten selv kan betjene
> ventilerne eller dykke med en makker som man skylder penge, hvilket kunne
> gøre hans interesse i at få dig med op i live, en smule større. I dette
> tilfælde var mine arme en anelse for korte, og det lod ikke til at jeg
> skyldte min makker noget nævneværdigt.
>
> Bortset fra at jeg således ikke selv kunne lukke for luften til den
defekte
> automat, og min makker heller ikke "havde lyst" til det, foregik
hændelsen
> i god ro og orden. Efter en lidt forceret opstigning, fik vi lukket for
> luften i overfladen, og returnerede straks i dybet for at foretage en
> tillempet forsinket deko, på resterne af luften.
>
> Efter dykket var vi således et par erfaringer rigere og man kunne fristes
> til at citere det "gamle ordsprog": Alt hvad man ikke dør af, styrker.
>
>
> Mvh
>
> Henrik Juhl
>
>
> "Allan Hansen" <alhansen@rh.dk> skrev i en meddelelse
> news:a93j0s$go3$1@sunsite.dk...
> >
> > Henrik Manley <m@nley.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:30sO0eS4BHA.4012@gud.bends.dk...
> > > Jeg kender ikke noget til DIVEX, men kender Henrik Juhl så det var en
> > lille
> > > intern bemærkning da han selv havde lavet lidt fusk med hans automat
med
> > > "sjove" følger.
> >
> > Nu var det ret beset ikke automaten han havde fusket med, men et forsøg
> med
> > at fremstille sine egne lav og højtryksslanger. Jeg ville godt have set
> hans
> > ansigtsudtryk da han sad på 45 meter vand med et andet trin i munden og
1
> > meter slange mens luften drønede ud af 1. trinnet. Og som han siger om
> > Divex, så giver den rigelig luft på alle dybder
> >
> > Allan Hansen
> >
> >
> >
>
>



Henrik Juhl (10-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Juhl


Dato : 10-04-02 22:32

Jeg har været den lykkelige ejer af en Divex 950 R regulator i nu ca. 8 år.
Den har virket upåklageligt og giver "stabil" luft uanset dybde. Det er en
rigtig gedigen regulator, i en tilsvarende god kvalitet.

På "minussiden" kan man sige at det i hvert fald ikke er verdens billigste
regulator, ligesom du her i DK måske kan få problemer med servicering.

Jeg kan se at PF er tilbage i denne NG, og har i vanlig "saglige" stil
kritiseret, produkter som ikke står på "positivlisten". Det bliver
interessant at høre om hans egentlige erfaringer med Divex.

Mvh

Henrik Juhl




"Dion K.W. Lund" <dions@email.dk> skrev i en meddelelse
news:a8v742$vot$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaringer med regulatorer og
> ventiler/flasker/armaturer fra DIVEX
>
> jeg påtænker at investere, men vil gerne høre andres erfaringer først..
>
> m.v.h. Dion
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste