PPTP server
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-04-02 17:37

Hejsa

Jeg skal bruge en PPTP-server, som skal bruges i forbindelse med noget
VPN fra (Windows-)klienter, som ikke har statiske IP-adresser.

Er der nogen der har erfaring med PoPToP[1]? Eller er der andet der er
bedre?

Jeg ville gerne bruge FreeS/WAN, som jeg har erfaring med, men nu skal
det altså af forskellige årsager være PPTP.

[1] <http://www.poptop.org/> - jeg er dog ikke vild med at der slet
ikke ligger nogen filer under "Downloads".

--
Jacob - www.bunk.cc
Wasting time is an important part of living.

Fra : Steen Suder

Dato : 09-04-02 21:07

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> VPN fra (Windows-)klienter, som ikke har statiske IP-adresser.
>
> Er der nogen der har erfaring med PoPToP[1]? Eller er der andet der er

Poptop er fin.

> [...]
>
> [1] <http://www.poptop.org/> - jeg er dog ikke vild med at der slet
> ikke ligger nogen filer under "Downloads".

Se lidt længere nede af siden:
<http://www.snapgear.com/ftp/poptop/pptpd-1.0.1.tar.gz>

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-04-02 22:29

Steen Suder <steen@suder.dk> writes:

> Poptop er fin.

Nu har jeg fået kigget lidt mere i dokumentationen. Umiddelbart lugter
det hele af ikke at være blevet opdateret de sidste par år

Men jeg vil alligevel give mig ud i at patche løs på ppp og hvad der
ellers skal til. Så må jeg håbe på det bedste

--
Jacob - www.bunk.cc
Why does a ship carry cargo and a truck carry shipments?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-04-02 22:53

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Nu har jeg fået kigget lidt mere i dokumentationen. Umiddelbart lugter
> det hele af ikke at være blevet opdateret de sidste par år

<http://sourceforge.net/forum/forum.php?forum_id=161903> tyder på at
der sker noget på et eller andet tidspunkt. I mellemtiden er en del af
dokumentationen ikke tilgængelig, og jeg har ikke haft held til at
finde en patch til ppp 2.4, så jeg kan komme til at køre med
MSCHAPv2/MPPE.

Øv øv

Der er et forum for projektet på
<http://sourceforge.net/forum/forum.php?forum_id=146879>, hvor de få
indlæg der er desværre giver udtryk for samme skuffelse som jeg sidder
med lige nu.

Er der nogen der har andre forslag end Poptop (som det hedder nu,
jf. det første af ovenstående links)?

--
Jacob - www.bunk.cc
Being ugly isn't illegal. Yet.