Brændt CPU
Fra : Christian Catu

Dato : 09-04-02 14:07

Min kammerat har lige købt min aflagte XP1600+ processor og tilh. køler. Det
har han så også lige brændt af. CPU'en er helt sort inde på midten af
kernen, så den er sikkert stået helt af. Han havde ellers fået det til at
køre, og det kørte i 10 min, hvorefter han opdagede at han havde sat et 40
pins kabel på HD'en i stedet for et 80 pins. Da han så havde skiftet kablet
tændte han maskinen, og efter 10 sek. begyndte den at lyde som en ambulance,
og der lugtede fælt nede omkring køleren. Det var et helt nyt Asus A7V133,
og en Thermaltake Dragon3 køler.
Han vil gerne ha' en ny processor (underligt nok) men han tør ikke sætte en
i, fordi vi ikke ved hvad der var årsagen. Det eneste der er at sige, er at
han ikke havde kommet kølepasta mellem cpu og køler. Er der nogen der ved,
om det kan være grunden, eller om fejlen måske skulle ligge i bundkortet?

--
Venlig hilsen/Kind regards

Christian Catu
Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Fra : Deaster

Dato : 09-04-02 14:41

Christian Catu wrote:
> [...]
>
> Christian Catu
> Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Er han 100% sikker på at blæseren på køleren kørte?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Christian Catu

Dato : 09-04-02 16:28

"Deaster" <frankatcia@hotmail.com> wrote in message

> Er han 100% sikker på at blæseren på køleren kørte?

Ja, det er han 100% sikker på at den gjorde

Fra : Ant

Dato : 13-04-02 10:16

> Ja, det er han 100% sikker på at den gjorde

Har der ikke været noget snak om at køleren, hvis den vender forkert, kan
"ride" på soklen, så der ikke er ordentlig kontakt. Måske det er det der er
sket?
--
Ant

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 09-04-02 15:08

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Venlig hilsen/Kind regards
>
> Christian Catu
> Remove NOSPAM in e-mail adress when replying

Er du sikker på at hen havde fjernet tapen over den kølepastafirkant, der
sidder på køleren fra ny?

Mendoza

Fra : Christian Catu

Dato : 09-04-02 15:22

"Mikael Jørgensen" <mendoza@stjernestudio.dk> wrote in message

> Er du sikker på at hen havde fjernet tapen over den kølepastafirkant, der
> sidder på køleren fra ny?
>
> Mendoza

Ja, for blæseren var jo ikke ny. Det var min den gamle han havde købt;
selvsamme køler som jeg selv brugte til cpu'en

Fra : Leony

Dato : 09-04-02 15:34

> [...]

> om det kan være grunden, eller om fejlen måske skulle ligge i bundkortet?

Han kan jo købe en cpu i en butik og de kan helt sikkert sætte den i for ham
(sikkert mod et beskedent beløb, men måske gratis).
De 200 kr (eller whatever) er givet godt ud da han så er helt sikker på at
det virker.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 09-04-02 19:22

> [...]
> (sikkert mod et beskedent beløb, men måske gratis).
> De 200 kr (eller whatever) er givet godt ud da han så er helt sikker på at
hos shg.dk (Århus ) koster det ihvertfald 75,-
Mvh
Anders

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 09:34

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en meddelelse

> hos shg.dk (Århus ) koster det ihvertfald 75,-

Stadigvæk penge givet godt ud, hvis man ikke er tryg ved at rode med det
selv.

Fra : CopyCat

Dato : 10-04-02 22:43

> han ikke havde kommet kølepasta mellem cpu og køler. Er der nogen der ved,
> om det kan være grunden, eller om fejlen måske skulle ligge i bundkortet?

Det ville jeg jo helt sikkert prøve anden gang ...

Hvis køleren ikke har været helt plan .. kan det jo meget vel have gjort at
cpu'en er brændt af .. hvad er det AMD de skriver ., er det 10 sec. for en
T-bird unden køler ., så er den futtet .. så vil jeg sige .. 10 minz. er ret
godt klaret ..

~~> Frank .,