Virus -spam mail ?
Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 01-02-01 17:49

Hejsa

Hvad skal jeg gøre ?

Jeg har fået en mail med ukendt afsender (Sender Unspecified) med en fil
"OIOCMPOI.EXE" Min NAV siger, at der er virus i!!! Jeg har valgt, at slette
filen.
Jeg har talt med min udbyder (cybercity) og de siger, at jeg slev skal finde
afsender, men jeg kan intet finde i mailen om afsende........

Alle råd er meget velkommende

Mvh Erik

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-02-01 17:59

"Erik Gildsig Poulsen" <egp@email.dk> writes:

> Jeg har fået en mail med ukendt afsender (Sender Unspecified) med en fil
> "OIOCMPOI.EXE" Min NAV siger, at der er virus i!!! Jeg har valgt, at slette
> filen.

Det er sikkert Hybris. Den er beskrevet her:
http://www.avp.ch/avpve/worms/email/hybris.stm

> Jeg har talt med min udbyder (cybercity) og de siger, at jeg slev skal finde
> afsender, men jeg kan intet finde i mailen om afsende........

Brug http://spamcop.net/

Husk at afsenderen sansynligvis ikke selv har sendt virussen, men den
"sender sig selv".

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 03-02-01 12:05

On Thu, 1 Feb 2001 17:49:04 +0100, "Erik Gildsig Poulsen"
<egp@email.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har talt med min udbyder (cybercity) og de siger, at jeg slev skal finde
>afsender, men jeg kan intet finde i mailen om afsende........

Du kan se i headeren hvor mailen kommer fra, men det er sikkert fra en
uskyldig dårlig konfigureret mail-server. Hvis adminitratoren holder
en log over (især udefra kommende) bruger kan du kontakte ham, men
hvis virussender bare har lidt hjerne, finder du ham aldrig.

mvh
D.B

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 11-02-01 14:48

> [...]

> Jeg har talt med min udbyder (cybercity) og de siger, at jeg slev skal finde
> afsender, men jeg kan intet finde i mailen om afsende........

Du skal
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express