Problemer med Plextor devices og SCSI gene~
Fra : Totter

Dato : 09-04-02 21:49

Når nu jeg brænder en skive, og det er lige meget om jeg brænder fra en CD eller en af de andre diske, eller om filerne bliver
cachet først så træder Burn Proff funktionen til og det tager mig ca. 12 min. at brænde en skive. Jeg kørte med Win2k før og brugte
både Nero og Easy CD creator 4.05 og der var ingen problemer. Dvs. termineringen er iorden. Hvad eller kan der være galt? Jeg har
prøvet at installere Easy Cd Creator platinium, men det kan ikke finde min brænder. Nogen gode forslag?

Her er hvad mit system består af:

Asus CUV4X- D
1 GB PC133 ram ECC ram
2 x 1 GHz P3
Geforce2 GTS 32 MB ddr ram
Adaptec 29160 SCSI controller
3 x 18 GB U160 diske. 10k-rpm
Plextor 24x12x10 SCSI brænder
Plextor 40x CD rom

WinXP samt nyeste version af Nero. Alle delene er flashet med nyeste BIOS.

På forhånd tak.

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 08:45

"Totter" <jeg.er@huleboer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller om filerne blivercachet først så træder Burn Proff
> funktionen til og det tager mig ca. 12 min. at brænde en skive.

Normalt ville man sige at DMA skulle være slået til.
Men det er jo ikke rigtigt tilfældet i dit "bad to the bone" system, SCSI
skulle vel sagtens kunne levere data hurtigt nok til en 24x brænder.
Måske det skyldes dit ASPI layer, det kan du downloade fra Adaptec's
hjemmeside.
Hvilke skiver bruger du, måske de ikke kan følge med?
Har det virket før eller har det altid kørt dårligt?
Ellers et lækkert system du har.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : [9000] Totter

Dato : 10-04-02 19:03

> Normalt ville man sige at DMA skulle være slået til.
Hvor kan jeg slå det til i XP? Nu er det jo SCSI og ikke IDE.

> Men det er jo ikke rigtigt tilfældet i dit "bad to the bone" system, SCSI
> skulle vel sagtens kunne levere data hurtigt nok til en 24x brænder.
Det er en 12x brænder.

> Måske det skyldes dit ASPI layer, det kan du downloade fra Adaptec's
> hjemmeside.
Det vil jeg prøve.

> Hvilke skiver bruger du, måske de ikke kan følge med?
Flere forskellige, og det er samme resultat

> Har det virket før eller har det altid kørt dårligt?
Det kørte fint med Win2K med Nero og Easy CD cretor.

> Ellers et lækkert system du har.
Mange tak

Fra : [9000] Totter

Dato : 10-04-02 19:27

hmmm, det med det nye ASPI layer virkede desværre heller ikke

Fra : Leony

Dato : 11-04-02 08:25

"[9000] Totter" <jeg.er@huleboer.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en 12x brænder.

Det er fordi jeg læser det omvendt (læser altid brænd/genskriv/læs).
Har godt set at der er mange der er begyndt at skrive det sådan.

> Det kørte fint med Win2K med Nero og Easy CD cretor.

Så at du havde installeret Platinium versionen.
Den skal updateres for at virke i XP:
http://www.roxio.com/en/support/roxio_support/ecdc/ecdc_index.html
(øverst til højre er opdateringerne).
Ellers kunne du prøve at downloade den nye Nero:
www.nero.com
den virker i hvert fald 100 % med XP