ATX system starter automatisk op ved shutd~
Fra : Henrik Bach

Dato : 09-04-02 20:13

Hej.
Jeg har en ældre pc med et ASUS tx97 mobo. Når jeg lukker ned i
WinME/Win98, så restarter maskinen i stedet for at slukke.
Har nogen en ide til hvordan det kan ske og hvordan jeg løser dette
problem?
I BIOS kan jeg vælge "Soft off < 4 sec" og lign. Men det gælder jo kun
ved brug af power button.

Mvh Henrik Bach

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 09-04-02 20:37

"Henrik Bach" <heb@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> WinME/Win98, så restarter maskinen i stedet for at slukke.
> Har nogen en ide til hvordan det kan ske og hvordan jeg løser dette

Jeg har een gang oplevet dette med en computer. Løsningen var at jorde hele
computeren....Måske du skulle prøve det...?

En anden løsning kan også være at du har noget siddende på dine comporte som
tænder din computer. Pil alt(bortset fra en evt. mus) af dine comporte og
prøv igen...

MVH
Thomas

Fra : [3320] Jacob

Dato : 10-04-02 14:28

"Henrik Bach" <heb@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> WinME/Win98, så restarter maskinen i stedet for at slukke.
> Har nogen en ide til hvordan det kan ske og hvordan jeg løser dette

Har selv lige haft nøjagtig samme problem i XP. Det skete efter at jeg havde
installeret div. programmer samt et Logitech trådløst keyboard. Tilfældigt
fandt jeg på Logitech's supportside en notits om, at netop dette keyboard
kan lave netop denne fejl i XP, men jeg ved ikke om det også kan ske med
ME/98. Hvis du kan genkende noget af dette kan jeg anbefale dig at læse mere

www.logitech.com

Mvh Jacob.