Security alert
Fra : P.Sørensen

Dato : 08-04-02 18:01

De sidste par uger har jeg næsten konstant fået advarsler som lyder: Sec.
alert: "Default Block backdoor/subseven..." og så nogle ipnumre,
xx.xxx.xxx.xxx blocked for 30 minutes - og flere af dem endda.
Hvad er det der foregår? Er det forsøg på indtrængen, eller er det mit eget
system (netværk, 2 pc`ere) der roder op i systemet? (Har dog virket hidtil,
er først begyndt på disse numre de sidste par uger)
P.sørensen
--
ps@vestnet.dk

Fra : Claus U

Dato : 08-04-02 18:27

Hi P.Sørensen du skrev:

> [...]
> eller er det mit eget system (netværk, 2 pc`ere) der roder op i
> systemet? (Har dog virket hidtil, er først begyndt på disse numre

Sikkert almindeligt støj fra nettet.
<http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwbesked>

--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk
Dette indlæg er skrevet uden hensyn til usenet's stereotyper

Fra : Peter Kruse

Dato : 08-04-02 19:37

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> De sidste par uger har jeg næsten konstant fået advarsler som lyder: Sec.
> alert: "Default Block backdoor/subseven..." og så nogle ipnumre,
> xx.xxx.xxx.xxx blocked for 30 minutes - og flere af dem endda.

Hej,

Jeg har registreret en markant stigning i disse probes, som ofte er en
blanding af Netbus og Sub7 sweeps i samme forsøg. Stigningen har været
mærkbar de sidste 14 dage.

Venligst
Peter Kruse

Fra : P.Sørensen

Dato : 08-04-02 19:34

Lad mig tilføje, at jeg bruger Nortons firewall og antivirus - og at de
nævte ip numre (hvis det er det, de er) er forskellige hver gang, så vidt
jeg foreløbig har set
Psørensen