PSU LARM, trods 12dB Papst?!?!?
Fra : Andrew

Dato : 08-04-02 18:30

Hej

Jeg har skiftet blæseren i min PSU ud med en Papst 12dB blæser.
Men larmen fortsætter. Jeg troede først at det var CPU-blæser men det er det
ikke. Det er heller ej Papsten I SIG SELV. Når jeg slukker for alle blæsere
inkl. PSU blæser, så sigerden intet, men når jeg tænder for PSU blæseren så
larmer PSU rimelig meget.
Da det ikke kan være Papsten i sig selv (12dB siger intet, go den er ikke
defekt) må det være et eller andet resonans problem eller nogle svingninger
inde i PSU'en.

Har nogle erfaringer med dette problem: at en PSU larmer selvom der er en
lydløs blæser deri???

Hvad gør jeg?

Mvh Anders

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 08-04-02 18:44

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i

> Hvad gør jeg?

Lader være med at krydsposte, ved bare at sende kopier af mailen til
flere nyhedsgrupper. Smut tilbage til dk.edb.hardware.overclocking, hvor
din tråd allerede har givet masser af svar.

mvh
Peter

Fra : tom nielsen

Dato : 08-04-02 21:24

problemet er 90% sikkert at du har et gitter bag din psu blæser.

Fra : Andrew

Dato : 08-04-02 21:33

Men jeg har også et discount Codegen kabinet med en 300W PSU, den har også
et gitter bagved og den siger ikke en lyd.

Kan det være at læge præcist den blæser (Papst 12dB) og den PSU giver dén
lyd når der er et gitter foran???

Jeg er på bar bund?!

Mvh Anders

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 09-04-02 08:11

> Kan det være at læge præcist den blæser (Papst 12dB) og den PSU giver dén
> lyd når der er et gitter foran???

Næppe!

Der findes grundlæggende to typer gitre:
1 - Trådgitter - Svejset sammen af runde tråde
2 - Pladegitter - Standset ud af selve kabinetpladen

Rent støjmæssigt er trådgitret klart at foretrække.

Men det der frembringer støjen er når luften hvirvler forbi gitrenes kanter.

Så jo mere luft det hvirvler forbi, jo mere støj.

Og netop den omtalte 12dB blæser flytter ikke ret meget luft - Og garanteret
mindre end den oprindeligt monterede. Så alt andet lige burde dette
forårsage mindre støj fra gitret end ved den originalt monterede blæser.

Claus

Fra : Leony

Dato : 09-04-02 08:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Da det ikke kan være Papsten i sig selv (12dB siger intet, go den er ikke
> defekt) må det være et eller andet resonans problem eller nogle

Resonans kunne være et problem.
Du skal også regne med at flere blæsere larmer mere. Du kan også være
uheldig at deres svingninger forstærker hinanden og dermed bliver der mere
larm.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/