Samba printere og mac OS X
Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-04-02 17:19

Hej NG.

Er der nogen der er klar over, hvordan man får en Mac med OS X til at
kunne benytte printere der er konfigureret med Samba på en Linux kasse?
Når jeg prøver at mounte printeren bliver den mountet som en mappe?

Google kunne ikke give mig noget fornuftigt og apple.com snakker kun om
OS X server på mine søgninger.

Det skal siges, at jeg aldrig har arbejdet med Mac før, så udførlige
instruktioner modtages med kyshånd.

--
Med venlig hilsen / Regards
- Jacob Atzen

Fra : Kent Friis

Dato : 08-04-02 17:21

Den 08 Apr 2002 18:18:42 +0200 skrev Jacob Atzen:
> [...]
>kunne benytte printere der er konfigureret med Samba på en Linux kasse?
>Når jeg prøver at mounte printeren bliver den mountet som en mappe?

Umiddelbart virker det lidt underligt at forsøge at bruge Windows
printerdeling imellem en Linux og en OSX. Kan OSX ikke snakke lpd?

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-04-02 18:07

Kent Friis <leeloo@phreaker.net> wrote:

> Kan OSX ikke snakke lpd

Jo, men MacOS X vil helst også have en driver eller en PostScript PDD

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Jacob Atzen

Dato : 09-04-02 22:29

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:

> Umiddelbart virker det lidt underligt at forsøge at bruge Windows
> printerdeling imellem en Linux og en OSX. Kan OSX ikke snakke lpd?

Det har du forsåvidt ret i. Han er også lidt mærkelig ham Mac brugeren
;) Resten af brugerne er Windows brugere, det er derfor der bliver
brugt Samba.

Og jo, det virker som om OSX kan snakke lpd. Men det virker vist ikke
helt uden problemer. Jeg kunne ialtfald ikke udskrive en webside med
grafik på vores netværksprintere da jeg prøvede, kun teksten blev
skrevet.

--
Med venlig hilsen / Regards
- Jacob Atzen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-04-02 11:30

Jacob Atzen <jacob_a@spamos.dk> wrote:

> [...]
> helt uden problemer. Jeg kunne ialtfald ikke udskrive en webside med
> grafik på vores netværksprintere da jeg prøvede, kun teksten blev

Installer den rette driver eller PDD og opret en lpr printer i
/Applications/Utilities/Printcenter.app

kig evt i browserens printerdialog - hvis ikke du får billeder med ud
tyder det på en elementer opsætningsfejl.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-04-02 18:07

Prøv <http://macosxhints.com>

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>