ASP / JAVA
Fra : Bill Clinton

Dato : 08-04-02 17:21

Hej Gruppe

I forbindelse med et projekt hvor jeg skal "belyse" ASP er jeg løbet på
påstanden at ASP ikke er så god mht. til skalerbarheden ift. JAVA

Umiddlebart har jeg "lært" i ASP, at hvis ens website har mange besøgende
går man naturligvis fra en evt. access DB til MySQL, for at klare "presset"
på DB

Men er der nogle i gruppen der har en mening om dette problem skalerbarheden
i ASP ?

På forhånd tak

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-04-02 18:21

> I forbindelse med et projekt hvor jeg skal "belyse" ASP er jeg løbet
> på påstanden at ASP ikke er så god mht. til skalerbarheden ift. JAVA

Microsoft bruger jo selv ASP sider, men hvis du tænker på hvor godt de
yder mod hinanden, bliver du nok nødt til selv at lave en MASSE tests

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-04-02 19:53

Bill Clinton wrote in

> Hej Gruppe
>
> I forbindelse med et projekt hvor jeg skal "belyse" ASP er jeg løbet
> på påstanden at ASP ikke er så god mht. til skalerbarheden ift. JAVA

hvordan "JAVA" ? Hvad er det du mener ... og hvordan mener du JAVA kan
sammenlignes med fx ASP ?

> Umiddlebart har jeg "lært" i ASP, at hvis ens website har mange
> besøgende går man naturligvis fra en evt. access DB til MySQL, for at
> klare "presset" på DB

men dette har jo intet med ASP at gøre ... det er udelukkende et
database-spørgsmål. Husk at holde tingene adskildte :)

> Men er der nogle i gruppen der har en mening om dette problem
> skalerbarheden i ASP ?

ASP skalerer ad h****** til. Dette skyldes ikke mindst, at ASP er scripts
og ikke kompileret kode. JAVA (og jeg regner med, at du mener JSP) er så
vidt jeg ved små (fuldt funktionsdygtige) byte-kode kompilerede
javaprogrammer der ligger på en server. De skal med andre ord ikke
fortolkes - som fx ASP-sider skal. .Net addresserer dog lige præcist
dette ... og derfor skal du måske sammenligne disse to ting - og ikke ASP
og JSP.

Til slut: det virker som om, at du ikke er helt klar over, hvad de
enkelte teknologier står for (fx kan jeg ikke forstå, at man vil
sammenligne ASP og JAVA ... selvom det _næsten_ giver mening, hvis man
mener ASP og JSP). Husk på, at det i et projekt er mindst lige så vigtigt
at finde ud af, hvad de enkelte komponenter indeholder, som det er at
sammenligne dem (academic approach).

:)

/Jesper Stocholm

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Bill Clinton

Dato : 08-04-02 22:03

Hej Jesper

som nævnt havde jeg mødt PÅSTANDEN mht. skalerbarheden mellem ASP og JAVA
....en påstand jeg ikke umiddelbart kunne forholde mig til... da jeg havde de
samme tanker som du anfører.....

Om han mente Servletter/appletter ved jeg ikke ...men vil da have det
uddybet lidt bedre fra personen ....

tak for dit svar (behøvede ikke være 3 gange) :0)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-04-02 22:11

Bill Clinton wrote in

> [...]
> jeg havde de samme tanker som du anfører.....
>
> Om han mente Servletter/appletter ved jeg ikke ...men vil da have det

det lyder som en god idé ... hvis vedkommende taler om appletter, så
ville jeg finde en anden en at spørge :)

> tak for dit svar (behøvede ikke være 3 gange) :0)

det var lissom heller ikke meningen ... :) ... men adgangen til internet
via "mit" WAN lavede en enorm bøvs og gik ned ...

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Bill Clinton

Dato : 12-04-02 22:38

Hej gruppe

Har nu snakket med ham der kom med "påstanden", og det han mente var hvad
der skal vælges af "teknologi" fra udviklerens side...

Altså hvorfor vælge at udvikle i ASP fremfor f.eks JAVA
(servletter/appletter) ..

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-04-02 23:01

"Bill Clinton" <snipermode@ofir.dk> wrote in message
> Altså hvorfor vælge at udvikle i ASP fremfor f.eks JAVA
> (servletter/appletter) ..

Den aktuelle diskussion hedder J2EE vs. MS.NET og den er der vist skrevet
nok om:

<http://www.google.com/search?q=J2EE+vs.+.NET>

--
Jakob Andersen