Søger tester til netværk
Fra : JAB

Dato : 08-04-02 15:23

Jeg søger en måde at teste netværkskabler, uden at det koster en "formue".
Håber der findes en simpel løsning.
Jeg har et anlæg med 9 stik, som jeg gerne vil have testet for korrekt
montering.
Kan det lade sig gøre uden at investere i en tester for RJ45 ????

Hej Karl.

Fra : Henrik

Dato : 08-04-02 18:02

tja hva mæ at prøve imellem to computere ???

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-04-02 23:14

ROFLMAO !!!

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 09-04-02 01:20

"Uffe S. Callesen" <usc@pc.dk> wrote in message
> ROFLMAO !!!
>

> "Henrik" <h.hilskov@get2net.dk> wrote in message
> "formue".

jeg ville bare lige lade det hele stå og så knytte kommentaren:

det er fandme den sørgeligste gang quoting jeg har set længe.

/j

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-04-02 06:25

On Tue, 9 Apr 2002 02:20:19 +0200, "Jakob Wolffhechel"
<themuss@it.removethis.dk> wrote:

> det er fandme den sørgeligste gang quoting jeg har set længe.

Jeg er enig.

Gør som jeg, og smid folk 120 dage i filteret, når de quoter så
tåbeligt. Så slipper du da for at se på det et stykke tid, og med
lidt held har de fået lært dem bagefter.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Arne Keller

Dato : 10-04-02 21:01

On Mon, 8 Apr 2002 16:22:34 +0200, "JAB" <karl.rye@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>montering.
>Kan det lade sig gøre uden at investere i en tester for RJ45 ????

Hvis du vil kunne bruge resultatet til at vurdere om
installationen/kablerne er i orden er der ingen genvej.

Få en med en tester til at udføre en korrekt test, det koster sikkert
ikke mere end en simpel tester.

En kvalitetstester koster ca. 40.000 listepris samt et antal
testkabler, årlige kalibreringer m.m.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Henrik

Dato : 12-04-02 08:02

Når nu folk har så travlt met at "Qouuutooe" underligt og hvem der skal
filtreers fra, så finder jeg det absolut forkasteligt, at man forslår en
prof løsning til 40.000 kr. når nu en hjemme høker kan bruge sine computere
som tester. Virker den virker den ikke ??

Fra : JAB

Dato : 12-04-02 12:09

Jeg har fået mit netværk til at køre.
Hjælpen fik jeg fra NG elektronik, her forstod man problemmet.
Fejl i to patchkabler og to forbyttet ledninger i stik, samt 1 computer
havde IRQ problem mellem skærmkort og netkort kørte begge på IRQ 10.
Ny kører mit netværk perfekt.
Jeg beklager at tro at denne NG var løsningen.

Karl

Fra : Arne Keller

Dato : 13-04-02 19:51

On Fri, 12 Apr 2002 09:02:07 +0200, "Henrik" <h.hilskov@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>prof løsning til 40.000 kr. når nu en hjemme høker kan bruge sine computere
>som tester. Virker den virker den ikke ??

Prøv at læs mit svar igen.

Jeg skriver at det eneste man kan teste funktionen af et kabel korrekt
med er en prof. tester.
Det er faktisk rigtigt.

Derfor foreslår jeg også at han får en installatør som har en rigtig
tester, til at teste hans 9 stik.

Jeg finder ikke et korrekt svar forkasteligt.
Hvis jeg derimod havde givet ham et link til en tester til 1000
kroner, som han havde købt og forventet at kunne teste sine kabler
med, så havde mit råd været forkasteligt.