MYSQL spørgsmål: Hjælp til hvordan jeg væl~
Fra : Allan Johansen

Dato : 08-04-02 02:03

Hej NG!

1. Jeg har nogle forskellige tabeller og vil gerne kunne vælge imellem dem
alt efter hvilken tekst som indtastes i formularen. Men jeg kan ikke få
nedenstående til at virke - hvor er det galt, og gerne hvorfor?

2. Er der en begrænsning i hvor stor en tekst man kan indsætte i en
database/tabel via en formular. Den valgte datatype i databasen er text?

<form action="<? echo $php_self ?>">

<select name="$selectName">
<option selected value="">Vælg en database
<option value="">-----------------
<option value="katteadfaerd">katteadfærd
<option value="hundeadfaerd">Hundeadfærd
</select>
<Br>
Dato:<br>
<input type="text" name="Dato"><br>
Skribent:<br>
<input type="text" name="skribent"><br>
Overskrift:<br>
<input type="text" name="overskrift"><br>
Forord:<br>
Artikel:<br>
<input type="submit" name="add_katteadfaerd" value=" - OK - ">
</form>
<?php
if($add_katteadfaerd) {
Databaseforbindelsen er udladt
mysql_select_db ("databasen_db", $connection);
$query = mysql_query("INSERT INTO $selectName (dato, skribent, overskrift,
forord, artikel)" . "VALUES
('$dato','$skribent','$overskrift','$forord','$artikel')");

}
?>

Mvh. Allan Johansen ("Newbie")

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-04-02 09:29

"Allan Johansen" <hesselbjerg@adslhome.dk> wrote in message
> 2. Er der en begrænsning i hvor stor en tekst man kan indsætte i en
> database/tabel via en formular. Den valgte datatype i databasen er text?

Så vidt jeg ved:
tinytext: max 255 karakterer
text: max 65535 "
mediumtext: max 16.777.215"
longtext:max 4.294.967.295 "

Mener det er sådan, men jeg er selv en Newbie :)

Thomas

Fra : Allan Johansen

Dato : 08-04-02 16:01

"Thomas Jensen" <kingsarl@hotmail.com> wrote in message
> Så vidt jeg ved:
> tinytext: max 255 karakterer
> text: max 65535 "
> mediumtext: max 16.777.215"
> longtext:max 4.294.967.295 "

Hej Thomas

Ja, ovenstående har jeg også selv fundet frem til, men ikke desto mindre kan
ikke sende større tekstindhold til min database via min formular. Måske
fordi jeg cut/paster indholdet ind i formularen?. Jeg har lavet datatypen om
til longtext.
Men du kan jo selv prøve, hvis du har lyst:
http://www.hesselbjerg.dk/test/tilfoj_katteadfaerd.php

Jeg søger stadig svar på mit spørgsmål 1.

Men iøvrigt en tak for dit forsøg på at hjælpe mig.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-02 16:15

"Allan Johansen" <hesselbjerg@adslhome.dk> writes:

> [...]
> fordi jeg cut/paster indholdet ind i formularen?. Jeg har lavet datatypen om

MySQL accepterer som standard ikke raekker paa over en 1 Mb. Du skal
aendre i serverkonfigurationen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Allan Johansen

Dato : 08-04-02 19:26

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message

> MySQL accepterer som standard ikke raekker paa over en 1 Mb. Du skal
> aendre i serverkonfigurationen.

Hej Thorbjørn Ravn Andersen

Mange tak for svaret, det var bestemt værd at vide, så må jeg se om det er
muligt at få min udbyder til at ændre på deres standard serveropsætning.

Jeg søger stadig hjælp til eller svar på mit spørgsmål nr.1 (se i trådens
start), håber at nogen kan hjælpe.

Mange tak for svaret.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-04-02 21:58

On Mon, 8 Apr 2002 17:00:59 +0200, "Allan Johansen"
<hesselbjerg@adslhome.dk> wrote:

>Men du kan jo selv prøve, hvis du har lyst:
>http://www.hesselbjerg.dk/test/tilfoj_katteadfaerd.php

Du bruger GET i din form på den side. MSIE har bl.a. en øvre grænse
for hvor lange HTTP-forespørgsler, den vil sende afsted, hvilket
ligger på omtrent 2KB (minus lidt plads til selve requestet plus det
løse). Så man kan i alt knap indtaste 2.000 tegn via den side.

Jeg ved ikke hvor lange artikler, folk smider den vej igennem, men du
kan risikere at ramme grænsen her.

Løsningen er fx at bruge post. Det kan du gøre ved at tilføje:
method="post"
.... i din <form ...>

--
- Peter Brodersen

Fra : Allan Johansen

Dato : 12-04-02 00:44

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
> [...]
> <hesselbjerg@adslhome.dk> wrote:
>
> Løsningen er fx at bruge post. Det kan du gøre ved at tilføje:

Hej NG

Mange tak for hjælpen, jeg tror mine problemer er løst ellers spørger jeg
igen senere.

Mvh. Allan Johansen