Asus p3b-f v.s CPU
Fra : Nikolas

Dato : 07-04-02 16:48

Da jeg gerne vil vente til efter sommer med at købe en ny computer vil jeg
gerne forlænge min gamlecomputere leve tid lidt længere, da jeg under visse
spil føler at den er begyndt art halte.

Jeg har en computer med et Asus p3bf bundkort med en fcpa celeron 633 cpu i.
396 mb ram
et gforce 256 kort

Hvordan kan jeg gøre dette ?
Jeg overvejer at købe en ny Cpu. Men jeg kan ikke finde ud af hvad der max
kan side i dette bundkort.
Kan jeg eks. sætte en 1000 mhz celeron tualin (eller hvad den nu hedder) i
til en ca 850 kr.
Eller er der andre løsninger der er bedre ?

-Nikolas

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 07-04-02 17:01

Du kan slet ikke bruge Tualatin cpu'er i dette board, det er kun få nyere
board der understøtter disse.
Desuden mener jeg kun at det er få udgaver af P3BF boardsne der kan bruge 1
GHz cpuer.

Jeg ville nok anbefale en celeron 900 for at være sikker, men det er jo så
spg om det kan betale sig
at opg. På den anden side, vil du måske have mere glæde af et nyt gfx ?

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Phanton

Dato : 07-04-02 21:58

"Nikolas" <basta@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til en ca 850 kr.
> Eller er der andre løsninger der er bedre ?

Hej

Du kan få svar på dit spørgsmål her:

http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.h
tm

vh phanton

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 08:21

"Nikolas" <basta@image.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er der andre løsninger der er bedre ?

Hvorfor vil du bruge 1000 kr på at købe ny cpu nu, hvis alligevel køber en
ny om et par måneder.
Nu har du haft din Celly i et godt stykke tid, så kunne du vel vente et par
måneder.
Tit og ofte har spil bedre af et nyt grafikkort end en kraftigere cpu.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Nikolas

Dato : 08-04-02 12:49

Da jeg har tænkt mig at vente 6 måneder.

hvad vil det give mig at sætte enCeleron A 1100MHz In-a-Box Socket 370 /
128KB / FSB 100MHz 767 kr.

frem for den 633 mhz der sidder i

vil jeg få mere ud af at skifte mit gforce 256 ud med et

AGP-V7700 GeForce2 GTS Pure Retail AGP / 32MB DDR / 2048X1536 /
GeForce2 GTS 999 kr.

Eller er mit system så gammelt at jeg ikke får % ekstra ydelse for disse
penge.
med andre ord er det pengen værd.

Mvh Nikolas

Fra : Nikolas

Dato : 08-04-02 12:52

Rettet (det andet var noget vrøvl)

Eller er mit system så gammelt at jeg ikke får en stor nok ekstra ydelse for
disse
penge. (er der nogen der tør gætte påen % mæssig forøgelse)

Fra : [5250] Jens

Dato : 08-04-02 14:07

Nikolas wrote:
> Rettet (det andet var noget vrøvl)
>
> Eller er mit system så gammelt at jeg ikke får en stor nok ekstra ydelse for
> disse
> penge. (er der nogen der tør gætte påen % mæssig forøgelse)

Din cpu kører 66 MHz FSB - du vil opleve at alt kører væsentligt
hurtigere på 100 FSB, så den opgradering ville jeg ikke være i tvivl om.
Med mindre det er PC66 RAM du har siddende i, så kan det ikke betale sig
hvis du skal til at købe nyt RAM.

> med andre ord er det pengene værd.

Tjah, kommer an på hvad du bruger den til.

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 14:18

> Da jeg har tænkt mig at vente 6 måneder.

Er det så ikke efterår (september).

> Eller er mit system så gammelt at jeg ikke får % ekstra ydelse for disse
> penge.
> med andre ord er det pengen værd.

Hvis du vil være på den sikre side så bør du købe begge dele (og evt noget
hurtigere RAM). Der er jo ikke noget ved at have et grafikkort der bliver
holdt nede af en langsom cpu.
Hvis jeg kun må anbefale en af delene så bliver det grafikkortet.
Hvorfor ikke købe et bedre grafikkort nu du er i gang (det kan jo bruges i
den anden computer også).
Jeg synes, dog stadigvæk det ikke er værd at bruge 1000 kr på en opgradering
af noget der bliver skiftet ud om et halvt år. Hvis du sparer de 1000 kr kan
du måske opgradere allerede om 4 måneder.