Frames på speedway.dk/new
Fra : Torben Olsen

Dato : 07-04-02 15:28

Goddag.

Hvordan får jeg www.speedway.dk/new til at ligne www.speedwaygp.com hvad
angår scrollbaren i midten af siden?

Kan det kun gøres med frames? Og hvordan laver man det?

Ser frem til at høre fra nogle kloge hoveder!

Ps. FUT til webdesign + webdesign.html

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-02 15:49

Sun, 7 Apr 2002 16:28:09 +0200, skrev "Torben Olsen"
<to@olsengroup.dk>:

>Kan det kun gøres med frames? Og hvordan laver man det?

Det er lavet med frames, hvor selve indholdet ligger i en
midterframe og så med frames uden om.

Du kan evt., bruge <iframe> istedet, som du så placerer midt på
siden, men siden vil så ikke kunne ses i Netscape 4.

Men, hvorfor er det vigitgt at få scroll ind ved siden og ikke
ude til højre?

Fordelen ved det evt. designmæssige opvejes ikke af ulemperne ved
frames.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Torben Olsen

Dato : 07-04-02 16:34

> Du kan evt., bruge <iframe> istedet, som du så placerer midt på
> siden, men siden vil så ikke kunne ses i Netscape 4.

Det dur ikke. Der er jo alligevel mange som anvender Netscape.

> Men, hvorfor er det vigitgt at få scroll ind ved siden og ikke
> ude til højre?

Jeg vil gerne have, at footeren er synlig, selvom der er meget tekst på
siden.

> Fordelen ved det evt. designmæssige opvejes ikke af ulemperne ved
> frames.

Er der da så meget ulemper, hvis det bliver lavet ordentlig?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-02 18:21

Sun, 7 Apr 2002 17:33:50 +0200, skrev "Torben Olsen"
<to@olsengroup.dk>:

>Er der da så meget ulemper, hvis det bliver lavet ordentlig?

Ja, bl.a. at man ikke kan bogmærke de enkelte sider og at
søgemaskiner vil finde sider, som så ikke bliver vist i
framesettet.

Der har været flere tråde om det inden for den sidste måneds tid,
prøv at kig tilbage.

Fra : Torben Olsen

Dato : 07-04-02 18:02

Men jeg kan nu stadig ikke få det til at virke.
Scrollbaren befinder sig helt ude i højre side.
(http://www.speedway.dk/new/frames.htm)
Hvor laver man ligesom http://www.speedwaygp.com?

Fra : Torben Olsen

Dato : 07-04-02 18:13

"Torben Olsen" <to@olsengroup.dk> skrev i en meddelelse

Okay!!

Har fået den til at virke med en frame i en frame! Sorry!