Lydisolering af kabinet
Fra : ha

Dato : 07-04-02 13:42

Hej, jeg synes min puter larmer ret meget, og vil høre,
om der er nogen der har erfaringer med at f.eks.
lydisolere kabinetter med f.eks. flamingoplader
indvendigt. Er der en helt åndssvag ide?
skal der yderligere køleblæser på o.lign.
Alle godt forslag modtages med tak.

mvh
ha

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-04-02 14:06

"ha" <not-me@dot.com> skrev
> [...]
> lydisolere kabinetter med f.eks. flamingoplader
> indvendigt. Er der en helt åndssvag ide?
> skal der yderligere køleblæser på o.lign.

Flamingo-plader er en rigtig dum idé:
For det første er flamingo isolerende, hvilket vil øge behovet for øget
(og støjende) køling.
For det andet fordi flamingo er så let, at det ikke reducerer de støjende
resonanser i kabinettet.
For det tredje fordi støjen ikke absorberes godt nok, da overfladen på
flamingoen er for glat. Lodne vægtæpper ville være en bedre idé

Mit råd er, at du starter med at se på støjkilderne, og får reduceret
disse. Herefter kan du måske med lidt held lukke resten af støjen inde
med til formålet producerede støjdæmpningsplader.

mvh
Peter

Fra : ha

Dato : 07-04-02 14:52

> [...]
> disse. Herefter kan du måske med lidt held lukke resten af
støjen inde
> med til formålet producerede støjdæmpningsplader.

Jeg går i tænkeboks og overvejer om jeg kan undvære
et stykke gulvtæppe under sofaen.
Ok, tak for svar, og her gik man lige og troede, at man
havde opfundet den dybe tallerken

Tak igen.

mvh
ha

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 07-04-02 14:45

Prøv at smutte en tur ind her:
http://asp.webconsult.dk/ShowPage.asp?ID=2
Der står en del omkring støjdæmpning mm.

//Beach

ha skriver:

Fra : Bagle

Dato : 07-04-02 14:48

kig evt posten længere nede fra den 3-4 kl 13.34 - lidt om
lyddæmpningsplader

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : ha

Dato : 07-04-02 15:10

> kig evt posten længere nede fra den 3-4 kl 13.34 - lidt om
> lyddæmpningsplader

Ok, tak til alle, det er åbenbart ikke helt så
ligetil som jeg lige troede.

mvh
ha

Fra : Uni Bull

Dato : 07-04-02 15:17

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message

> Alle godt forslag modtages med tak.

Mit bud - og tiltagene virker! - finder du nedenfor.
--
Uni Bull
København K

Fra : PP

Dato : 11-04-02 20:18

"Uni Bull" <Uni.BullKr?leA@Worldonline.dkfjernKr?leA> wrote in message news:<a8pkdo$2ot5$1@news.cybercity.dk>...
> "ha" <not-me@dot.com> wrote in message

> Mit bud - og tiltagene virker! - finder du nedenfor.

Jeg har haft samme problem, og her afhjulpet det med:
1. en ny og lydsvag CPU-køler
2. påklæbning indvendig af vibrationsdæmpende materiale. Det er
selvklæbende og fås i autoudstyrsforretninger!!!Det er let at have med
at gøre og det virker.
PP