billede ØVERST på siden, som stadig bliver~
Fra : Rasmus Østergaard Pe~

Dato : 06-04-02 18:40

Jeg vil gerne finde ud af, hvordan jeg kan få et billede til at
blive ØVERST på en hjemmeside, selvom jeg scroler ned, i
scroldown'en til højre på næsten alle sider, hvis de jo fylder
mere end skærmen kan vise.

Jeg så inde på en hjemmeside (Som jeg ikke kan finde), hvordan
man gjorde, og jeg kan SELVFØLGELIG ikke huske det. Er der nogen
der kan lave det, med HTML... Om ikke andet, er css og
javascrifpt også ok... (Jeg kan kun selv html, når jeg har lært
det fuldt ud, vil jeg begynde css og så Javascrifpt)

Hilsen Rasmus Østergaard Pedersen

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-02 18:56

Sat, 6 Apr 2002 17:39:58 +0000 (UTC), skrev Rasmus Østergaard
Pedersen <King_Rasmus@hotmail.com>:

> [...]
>blive ØVERST på en hjemmeside, selvom jeg scroler ned, i
>scroldown'en til højre på næsten alle sider, hvis de jo fylder

I <head>, hvis det er godt nok som baggrundsbillede:

<!--
body {
background: green right top no-repeat fixed;
background-image: url(smiley.gif)
   }
-->

right kan erstattes med left eller eller center.
Der kan også sættes en pixel/procentplacering, hvis det ønskes
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 07-04-02 09:32

> <!--
> body {
> background: green right top no-repeat fixed;
> [...]

Spørgsmål:

Kan man også bruge det sådan at hvis man vil lave en login for medlemmer ex.
i php... (som jeg drømmer om at blive mester i en dag! *S*)
kan man så også gøre det sådan at man laver et rammesæt som følger med ned
selvom man scroller?

Mvh Mette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-02 14:14

Sun, 7 Apr 2002 10:32:29 +0200, skrev "Mette Frederiksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk>:

>Kan man også bruge det sådan at hvis man vil lave en login for medlemmer ex.
>i php... (som jeg drømmer om at blive mester i en dag! *S*)

Nej, det er kun billeder, der kan bruges som baggrund.

Hvis du vil det andet, så prøv at gå på dynamicdrive.com, som en
anden også foreslår, der er et par scripts med det.

Jeg har den, lavet lidt anderledes på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/ie5/besked.htm>

Hvordan du evt. implementere php aner jeg intet om.

Fra : Janus Høi

Dato : 07-04-02 10:56

Rasmus Østergaard Pedersen skrev...:

> Jeg så inde på en hjemmeside (Som jeg ikke kan finde), hvordan
> man gjorde, og jeg kan SELVFØLGELIG ikke huske det.

Du har måske været inde på www.dynamicdrive.com ...
Det er en rigtig god side hvor du blandt meget andet også kan finde lige netop den funktion.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside: