Vil starte lille enkeltmandsfirma
Fra : Kristian L. G. Niels~

Dato : 06-04-02 11:45

Hejsa gruppe!!

Jeg går og overvejer at starte et lille webdesigner firma, blot
kørende på hobbybasis. Jeg er blevet fortalt, at der ikke er krav til
omsætning, når man har et firma. Alligevel vil jeg høre, om der er
nogle gode til noget, jeg skal tage højde for endsige vide, før jeg
går i krig??

Hilsen

Kristian

Fra : [9000] Thomas Anders~

Dato : 06-04-02 18:10

Jeg mener ikke det er et krav! Dog skulle der gerne være lidt aktivetet i
selskabet, og desuden skal du jo moms-registreres når omsætningen er 20.000
+ pr. år !
Check evt www.startfirma.dk

Thomas

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-04-02 19:18

Sørg for at blive momsregistreret. Eneste ulempe er ganske lidt
administration. Resten er fordele:

1) Dit firma vil fremstå mere seriøst, hvis det har et SE-nummer.
2) Du kan trække momsen fra i dine udgifter.

Hilsen
Uffe

Fra : Knud Berggreen

Dato : 06-04-02 22:48

On Sat, 06 Apr 2002 12:45:22 +0200, Kristian L. G. Nielsen
<kristian@Xvu.dk> wrote:

> [...]
>omsætning, når man har et firma. Alligevel vil jeg høre, om der er
>nogle gode til noget, jeg skal tage højde for endsige vide, før jeg

Hvis du ikke vil have vrøvl med skattevæsenet så sørg for at der er
overskud i virksomheden. Sørg også for at gemme alle bilag og vær
omhyggelig med såvel nummereringen på bilagene som på dine fakturaer.

Iøvrigt, så hvis du mener det seriøst, så drop ordet "hobby". Brug
hellere deltidsvirksomhed. Skattevæsenet har det med at underkende
underskud på hobbyvirksomheder og først acceptere dem fra det
tidspunkt de giver overskud. Hvis man skal have fradrag for evt.,
underskud i opstartåret - og måske også det efterfølgende - så vil man
blive stillet med krav om at sandsynliggøre at virksomheden er seriøs
og at der vil komme overskud efterfølgende.

/Knud

Berggreen Shareware Registration Service
Denmark - Norway - Sweden - Finland - Germany - Austria
http://www.berggreen.dk/
Member of Team OS/2 Denmark

Fra : Peter G C

Dato : 07-04-02 10:08

Knud Berggreen <knud@berggreen.dk.invalid> skrev:

[klip]

> [...]
> blive stillet med krav om at sandsynliggøre at virksomheden er seriøs
> og at der vil komme overskud efterfølgende.

Skattemyndighederne er ligeglad med, hvad du kalder. Det er realiteten, der
afgørende.

/Peter

http://www.grauslund.com

Fra : Knud Berggreen

Dato : 07-04-02 17:56

On Sun, 7 Apr 2002 11:08:03 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Skattemyndighederne er ligeglad med, hvad du kalder. Det er realiteten, der
>afgørende.

Sådan burde det være, men hvis man selv overfor skattevæsenet lægger
op til at det er en hobbyvirksomhed så mener jeg at man har skudt sig
selv i foden.

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-04-02 14:14

Jeg har set flere inde på www.startfirma.dk der vil starte som webdesigner.
Måske nogen du kan få gode råd af.

Der er flere ting du kan overveje, fx. mht. anskaffelse af hardware - så er
der fx. leasing metoden.

Vigtigst er nok da markedet bugner at du differentierer dig. Prøver at
skille dig ud fra mængden :)

Mvh Henrik

Fra : Kristian L. G. Niels~

Dato : 07-04-02 18:38

Jeg takker mange gang for rådene, jeg vil lige tjekke startfirma.dk og
så tror jeg, jeg er klar!

Hilsen

Kristian

Fra : The BMA man

Dato : 10-04-02 17:24

On Sun, 7 Apr 2002 15:14:21 +0200, "Henrik Olesen"
<henrik@nospam.talkative.dk> wrote:

Og så har du vist fået nævnt et bestemt websted rigeligt inden for den
sidste uge.

Så mon ikke folk besøger det, uden du reklamerer mere?

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : Henrik Olesen

Dato : 13-04-02 18:26

Jeg svarer altid på spørgsmålet, og linker når jeg finder det relevant !?!

Fra : alexbo

Dato : 14-04-02 00:24

Henrik Olesen <henrik@nospam.talkative.dk> skrev

> Jeg svarer altid på spørgsmålet, og linker når jeg finder det relevant !?!

Nej, du reklamerer for din hjemmeside.

mvh
Alex Christensen

Fra : elvis

Dato : 14-04-02 07:08

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> Henrik Olesen <henrik@nospam.talkative.dk> skrev

!?!

> Nej, du reklamerer for din hjemmeside.

Enig....

Fra : Henrik Olesen

Dato : 15-04-02 14:33

Siden det er den generelle opfattelse vil jeg i fremtiden være mere
påpasselig :)

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 15-04-02 16:02

Henrik Olesen wrote:

> Siden det er den generelle opfattelse vil jeg i fremtiden være mere
> påpasselig :)

Du er da meget velkommen til at placeren din henvisning
i din signatur, der er den helt fredet.

Og hvis det så medfører, at du også klipper det væk, du
ikke svarer på, samt skriver under det du svarer på, er
der håb om, at alle kan blive glade

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 15-04-02 16:02

Henrik Olesen wrote:

> Siden det er den generelle opfattelse vil jeg i fremtiden være mere
> påpasselig :)

Du er da meget velkommen til at placere din henvisning

Fra : Henrik Olesen

Dato : 15-04-02 17:23

> [...]
>
> Og hvis det så medfører, at du også klipper det væk, du
> ikke svarer på, samt skriver under det du svarer på, er

Tak for hjælpen :)

Mvh Henrik
www.startfirma.dk

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 15-04-02 19:01

Henrik Olesen wrote:

Og hvis du gør sådan :

> Tak for hjælpen :)

-- ="-- "
Mvh Henrik
http://www.startfirma.dk

så er det lidt bedre

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 16-04-02 11:08

Hvor i ligger det "bedre"?

Bjerrum

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-05-02 21:06

In article <a9gt7s$t1b$1@sunsite.dk>,
Søren Bjerrum claimed the following:
> Hvor i ligger det "bedre"?

At man ved at svare nedenunder det citerede gør det nemmere for læseren, se
eventuelt: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Og ved at bruge "-- " fremfor blot "--" som adskillelse af signatur og selve
teksten gør man at newsreaders der følger standarderne automatisk kan skelne
imellem de to ting - og dermed f.eks. automatisk fjerne signaturen ved svar.

--
Anders Vind Ebbesen
Når man skal score i dag, skal man ikke komme med blomster, men med en 128MB