Problemer med P3 933 MHz og Asus P2B...Hjæ~
Fra : [9000] Kasper Peders~

Dato : 06-04-02 12:20

Her er præcist hvad systemet består af:

Asus P2B rev. 1.02 med BIOS 1014 Beta
P3 fcpga 933 MHz med converter
1 x 256 MB PC133 ECC ram
Matrox G200 AGP 8 MB
235 Watt PSU

Jeg skulle gerne få et Geforce ind af døren meget snart.

Desværre er converteren en jeg havde liggende, og den er uden justering på Vcore. Jeg satte converteren til 133 MHz FSB,
multiplyeren til 7 gange samt FSB på motherboardet til 133 MHz. BIOS er 1014, beta fra ASUS's tyske side. Jeg har osse prøvet med
1012 og 1013, men det var det samme.

Desværre starter der ingenting op. Har jeg gjort noget forkert? Rammene er 1 x 256 MB PC133 ECC.
Måske er det grafikkortet, nu da det kun er et G200? Hvad overrider hvad i forhold til converter og motherboard? Hvem bestemmer
FSB?

Blæseren starter ikke engang op, så det ser ikke ud til at boardet får noget power. Lige nu sidder CPU og blæser i min egen Asus
CUV4X-D med en 1 GHz P3 og der virker det hele fint. Bagefter monterede jeg 350'eren i P2B boardet igen og satte ledningen fra
blæseren i det samme
stik, og det virker bare som det skal.

Er der noget jeg evt. gør galt?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-04-02 13:37

"[9000] Kasper Pedersen" <jeg.er@huleboer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> multiplyeren til 7 gange samt FSB på motherboardet til 133 MHz. BIOS er
1014, beta fra ASUS's tyske side. Jeg har osse prøvet med

Er du 100% sikker på at converteren kan håndtere FC-PGA og ikke kun
PPGA....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Karsten Andersen

Dato : 06-04-02 14:05

Sat, 6 Apr 2002 13:19:42 +0200, skrev [9000] Kasper Pedersen, på 27
linier, i <a8mljv$e2u$1@sunsite.dk>, :

> [...]
>CUV4X-D med en 1 GHz P3 og der virker det hele fint. Bagefter monterede jeg 350'eren i P2B boardet igen og satte ledningen fra

Jeg vil gætte på den converter ikke dur til Asus P2B.
Hvilken Rev. er bundkortet?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-04-02 16:10

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gætte på den converter ikke dur til Asus P2B.

Øhhh det har jeg aldrig læst/hørt skulle kunne være tilfældet... Hvad er
forklaringen på at en converter ikke skulle du' på netop P2B...?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 07-04-02 11:42

Sat, 6 Apr 2002 17:10:17 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 12 linier,
i <a8na5r.18s.1@fischer-streton.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
>
>Øhhh det har jeg aldrig læst/hørt skulle kunne være tilfældet... Hvad er
>forklaringen på at en converter ikke skulle du' på netop P2B...?

Sikkert samme forklaring som Asus har til dit bundkort, kun kan køre
med max en P 3 600 Mhz
Jeg ved bare på mit Rev. 1,02 prøvede jeg med 1,70V og der ville den
kun det samme som din.
Og hvis dit bundkort prøver og give den 1,7v og ikke kan, vil du jo
intet få udaf det.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-04-02 12:34

> Sikkert samme forklaring som Asus har til dit bundkort, kun kan køre
> med max en P 3 600 Mhz

Det er jo CPU'en som ikke vil "spille" på et P2B, og ikke converteren... Jeg
har *aldrig* hørt om at der skulle være convertere som ikke du'r på P2B...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-04-02 07:45

Sun, 7 Apr 2002 13:34:18 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 16 linier,
i <a8phsu.1bs.1@fischer-streton.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

>Det er jo CPU'en som ikke vil "spille" på et P2B, og ikke converteren... Jeg
>har *aldrig* hørt om at der skulle være convertere som ikke du'r på P2B...

Ok du vil ikke forstå.
Asus har sagt Max på CPU er 600 Mhz.
Men man kan snyde lidt, og få nogle til og virke.
Om så grunden her er den converter, ved jeg ikke men det er jo en
mulighed.

Karsten
Asus Rev 1,02 ved 1066 Mhz.
ICQ: 14948433

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-04-02 13:05

> [...]
> Men man kan snyde lidt, og få nogle til og virke.
> Om så grunden her er den converter, ved jeg ikke men det er jo en

Jamen, det er da dig der bliver ved med at postulere, at der kan være
problemer med en bestemt converter ifm P2B... Og det nægter jeg at tro på -
det er jeg *aldrig* stødt på nogen steder i de år jeg har dyrket OC på mit
P2B...
Naturligvis er der problemer med CPU'er over en vis størrelse på et P2B, det
er da et kendt "problem"...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-04-02 14:42

Mon, 8 Apr 2002 14:04:48 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 37 linier,
i <a8s825.1l4.1@fischer-streton.dk>, :

> [...]
>det er jeg *aldrig* stødt på nogen steder i de år jeg har dyrket OC på mit
Nop det er dig.
Husk det er et Rev. 1,02 vi snakker om her.

En converter uden Volt indstilling har problemer med en 800 Mhz
En converter med Volt indstilling har ikke problemer med en 800 Mhz.

Ergo vil jeg sige det er converteren der ikke virker på et P2B R. 1,02
Men også kun når man køre med en CPU, der er stører end det ASUS siger
et P2B kan køre med.

>Naturligvis er der problemer med CPU'er over en vis størrelse på et P2B, det
>er da et kendt "problem"...

Kun de sidste nye er der problemer med, og sikkert kun fordi de ikke
kan holde til 1,8V

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-04-02 19:20

> Kun de sidste nye er der problemer med, og sikkert kun fordi de ikke
> kan holde til 1,8V

Måske jeg er gået glip af noget.... Hvilke CPU'er (PPGA/FC-PGA) kan ikke
"holde til 1.8 volt ??

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-04-02 14:26

Tue, 9 Apr 2002 20:20:26 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 13 linier,
i <a8viej.1lg.1@fischer-streton.dk>, :

Intel Celeron 1000MHz "Tualatin"

0,13 micron processor
Socket: Socket 370 1,475V

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-04-02 19:35

> Tue, 9 Apr 2002 20:20:26 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 13 linier,
> i <a8viej.1lg.1@fischer-streton.dk>, :

> Intel Celeron 1000MHz "Tualatin"
>
> 0,13 micron processor
> Socket: Socket 370 1,475V

Ja ok, men er det overhovedet relevant at tale om den i denne tråd, da vi jo
snakker om Asus P2B som slet ikke understøtter Tualatin.....?
Iøvrigt så er der således igen tale om at det er CPU'en som P2B ikke vil
spille sammen med, og ikke converteren...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-04-02 12:13

Thu, 11 Apr 2002 20:35:05 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 28 linier,
i <a94s1p.1jk.1@fischer-streton.dk>, :

Søren får ret, jeg får fred.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-04-02 13:48

> Søren får ret, jeg får fred.

Det var nu ikke sådan ment...
Jeg var bare nysgerrig efter at finde ud af om det virkeligt kunne passe, at
der var convertere som ikke du'r med Asus P2B...
Jeg har selv et P2B, og netop det problem vil jo være interessant at få
belyst hvis der er noget om snakken...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 06-04-02 14:08

Sat, 6 Apr 2002 13:19:42 +0200, skrev [9000] Kasper Pedersen, på 27
linier, i <a8mljv$e2u$1@sunsite.dk>, :

>Her er præcist hvad systemet består af:
>
>Asus P2B rev. 1.02 med BIOS 1014 Beta
Ups det havde du jo skrevet

>Er der noget jeg evt. gør galt?
Få en converter med Volt indstilling.
Et P2B Rev. 1,02 kan ikke køre med 1,7 V, (Max er 1,8V)
det kan være årsagen.
Når du får et der kan stilles sættes den til 1,8V og det køre fint.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-04-02 16:12

> Et P2B Rev. 1,02 kan ikke køre med 1,7 V, (Max er 1,8V)
> det kan være årsagen.
> Når du får et der kan stilles sættes den til 1,8V og det køre fint.

Hvis CPU er beregnet til 1.7 er der intet som helst i vejen for at køre 1.8
(hvilket P2B afaik vil gøre pr. default)
Og mon ikke iøvrigt at P2B har 2.0V som max, således at forstå, at de 1.8V
er _minimum_ for P2B...?

Fra : Esben

Dato : 06-04-02 18:56

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hvilket P2B afaik vil gøre pr. default)
> Og mon ikke iøvrigt at P2B har 2.0V som max, således at forstå, at de 1.8V

Jeg tror max ligger højere end 2.0. Jeg har ihvertfald haft mit oppe på 2.2,
jeg mener det er rev 1.10.

--
Esben

Fra : Karsten Andersen

Dato : 07-04-02 11:44

Sat, 6 Apr 2002 17:12:07 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 16 linier,
i <a8na9a.14s.1@fischer-streton.dk>, :

>Hvis CPU er beregnet til 1.7 er der intet som helst i vejen for at køre 1.8
>(hvilket P2B afaik vil gøre pr. default)
Hvor ser du det?

>Og mon ikke iøvrigt at P2B har 2.0V som max, således at forstå, at de 1.8V
>er _minimum_ for P2B...?
Jo 1,8v er min.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : [9000] Kasper Peders~

Dato : 08-04-02 17:39

På selve converteren står der til Pentium og der står PGA 370 på selv soklen og på printpladen står der 370 socket inside. Den er
købt her, og den kan ses her:
http://www.datatel.dk/010901/index2.php