Email fra cron
Fra : P og T

Dato : 06-04-02 10:06

Hej NG

Jeg har lagt et cron job i cron.hourly. Den sender mig en email hver time og
det bliver da lidt træls i længden. Er der en switch eller noget jeg kan
sætte ind for at undgå det?

/Per

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 06-04-02 11:02

Per skrev:

> Jeg har lagt et cron job i cron.hourly. Den sender mig en email hver time og
> det bliver da lidt træls i længden. Er der en switch eller noget jeg kan
> sætte ind for at undgå det?

Du kan jo altid omdirigere uddata til /dev/null:

0 * * * * /et/program 2>&1 /dev/null

Jacob
--
"I don't want to gain immortality in my works.
I want to gain it by not dying."

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 06-04-02 11:08

du kunne kopiere den til cron.daily

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-04-02 11:16

P og T wrote in <3caeba80$0$5289$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Jeg har lagt et cron job i cron.hourly. Den sender mig en email hver time
> og det bliver da lidt træls i længden. Er der en switch eller noget jeg
> kan sætte ind for at undgå det?

Der bliver kun sendt mail, hvis der er output.

command > /dev/null

Så bliver almindeligt output kasseret.

command >> ~/command.log

Så bliver almindeligt output tilføjet en logfil (">>" i stedet for ">"
betyder "tilføj" i stedet for "overskriv")

Hvis der bliver vist en fejlbesked (eller flere) for du en mail. Du kan dog
vælge at omdirrigere fejlmeddelelserne til samme sted, som
standard-beskederne:

command > /dev/null 2>&1

Eller logge dem et andet sted:

command >> ~/command.log 2>> ~/command_error.log

(Er ikke lige 100% sikker på "2>>"-konstruktionen)

Alternativt kan du bare slå email helt fra. Det er vist noget med, at du
bare skriver "MAILTO=" over dine cronjobs.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : P og T

Dato : 06-04-02 19:53

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alternativt kan du bare slå email helt fra. Det er vist noget med, at du
> bare skriver "MAILTO=" over dine cronjobs.

Takker!

Jeg vil forsigtigt prøve mig lidt frem og hvad jeg kan få til at virke

/Per