Hjælp til opgradering af bios på K7S5A
Fra : Lars

Dato : 05-04-02 23:45

Jeg har et motherboard ECS K7S5A (uden lan), hvor bios´en simpelthen ikke
vil opgraderes.

Når jeg prøver at opgradere bios´en kommer den med følgende text

* chipset type - sis735
* Flashpart - winbond 49f002u
* Error 2 - File does not exist

Er der nogen der kender til problemet og evt. har en løsning, jeg syntes
efterhånden jeg har prøvet alt, men der er intet der virker !

Please hjælp mig

Mvh
Lars

Fra : Andrew

Dato : 05-04-02 23:51

Jeg forstår dig ikke helt:

Har du ødelagt biosen, eller kan du ikke finde ud af at opdatere den.

Hvis sidste nævnte:
Har du den rigtige Bios
Har du det rigtige flash utility

Mvh Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-04-02 00:13

"Lars" <smiley@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender til problemet og evt. har en løsning, jeg syntes
> efterhånden jeg har prøvet alt, men der er intet der virker !

Du booter på disketten og skriver når den står på a:\
aminf331.exe 020206l.rom

Ovenstående er fra en tidligere vejledning, så der er nok nyere versioner af
begge filer.
Men det du glemmer er også at skrive navnet på *.rom filen.

Kurt

Fra : Lars

Dato : 06-04-02 11:37

> Du booter på disketten og skriver når den står på a:\
> aminf331.exe 020206l.rom

Hej Kurt

1000 tak for hjælpen, det var lige det der skulle til.
Jeg har godt nok siddet og kæmpet med det her længe, og så var det bare
sådan en banalitet (men ECS hjemmeside, gør også alt for IKKE at forklare
hvordan man gør) , endnu en gang tak

Mvh
Lars

Fra : Bear

Dato : 06-04-02 10:29

> * chipset type - sis735
> * Flashpart - winbond 49f002u
> * Error 2 - File does not exist

Prøv at læse hvad der står. Det er sjældent en dum ide.

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Lars

Dato : 06-04-02 11:46

> Prøv at læse hvad der står. Det er sjældent en dum ide.

Hej Bear

Det har jeg godt nok også gjort mange gange, jeg kunne godt regne ud at den
manglede en eller fil, men jeg syntes ikke lige at det fremgår :
Punkt 1 - hvilken fil det er den mangler (filen den manglede hed
020206l.rom) og
Punkt 2 - hvordan man fortæller hvor, den skal finde filen (det fandt jeg så
ud med Kurt´s vejledning )

Men nu er alt godt igen, jeg har fået en forklaring på hvordan man gjorde og
jeg har fået opdateret min bios uden problemer.

God weekend

Lars

Fra : Bachelor

Dato : 06-04-02 12:33

Lars wrote:

> [...]
> 020206l.rom) og
> Punkt 2 - hvordan man fortæller hvor, den skal finde filen (det fandt

Systemet er også virkelig dumt hvis man er vant til
at bruge Awards flashprogram, men det skal vel svare
til resten :)