NAT på en Win2000 maskine
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 05-04-02 19:20

Hej NG!

Jeg er ved at blive sindsyg over et problem der burde være ret simpelt!!!!

Jeg har en ADSL forbindelse UDEN router, som går via en ATM kort ind i en
computer. Herfra er internettet delt ud i huset via den indbyggede funktion
i Win2000 - Internet Connection Sharing og et netkort. Det virker
upåklageligt!

Men nu vil jeg gerne have, at en computer på netværket skal være internet-
og FTP-server. Derfor går jeg ind under indstillinger for
ADSL-forbindelsen - Deling - Avanceret, og her kan man så klikke en service
af, og fortælle hvilken computer servicen "skal sendes videre til". Jeg
skriver navnet på computeren da det jo er et DHCP netværk med forskellige
IP'er.
Der er bare det ved det, at DER IKKE SKER EN SKID! Der er ingen mærkbar
forskel overhovedet. Og starter jeg en FTP på computeren med
ADSL-forbindelsen, er det STADIGVÆK denne der virker...

Jeg har prøvet at gøre nøjagtig det samme med programmet Sygate, men det
virker heller ikke!

Er der nogen der har nogle erfaringer, eller nogle gode råd???

Venlig hilsen
Lasse

Fra : [4600] James Rune Ha~

Dato : 05-04-02 21:05

Prøv at skrive IPadressen på den Pc der køre FTP server

Hvis det virker så er det noget wins/dns/dhcp der ikke køre

James

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 05-04-02 21:25

virker heller ikke desværre!