kan ikke logge ind som almindelig bruger
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 05-04-02 18:18

Jeg kører debian unstable. Efter jeg har rodet lidt med mine
opstartsfiler og inetd kan jeg ikke længere logge på som almindelig
bruger. Når jeg ved login skriver brugernavn siger den "system bootup in
progress - please wait". Efter 60 sek bliver jeg så smidt ud pga timeout.
Hvad kan der være galt? Root kan godt logge ind

hilsen Esben

Fra : Kent Friis

Dato : 05-04-02 18:57

Den Fri, 05 Apr 2002 19:17:57 +0200 skrev Esben Skov Pedersen:
> [...]
>progress - please wait". Efter 60 sek bliver jeg så smidt ud pga timeout.
>Hvad kan der være galt? Root kan godt logge ind

/etc/nologin

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 05-04-02 21:01

On Fri, 05 Apr 2002 19:57:10 +0200, Kent Friis wrote:

> /etc/nologin

Mange tak skal du have. Jeg var lige ved at blive nervøs for at jeg var
blevet rooted. Jeg forstår bare ikke hvorfor den lige pludeselig kommer.
Det har jeg ikke været ved at pille ved

hilsen Esben

Fra : Kent Friis

Dato : 06-04-02 09:53

Den Fri, 05 Apr 2002 22:00:59 +0200 skrev Esben Skov Pedersen:

>Mange tak skal du have. Jeg var lige ved at blive nervøs for at jeg var
>blevet rooted. Jeg forstår bare ikke hvorfor den lige pludeselig kommer.
>Det har jeg ikke været ved at pille ved

Et gæt: du har på en eller anden måde kvalt den imens den var ved at
boote, så den aldrig er nået til at få slettet den fil.

(bruger debian virkelig /etc/nologin under boot? Der kører da alligevel
ikke hverken login eller sshd?)

Mvh
Kent

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 06-04-02 13:31

On Sat, 06 Apr 2002 10:52:33 +0200, Kent Friis wrote:

> (bruger debian virkelig /etc/nologin under boot? Der kører da alligevel
> ikke hverken login eller sshd?)

Nu har jeg fundet løsningen. I mit forsøg på at begrænse opstarts filerne
stoppede jeg S99rmnologin. Det var en dum ide.

hilsen Esben